به گزارش پارس نیوز، 

سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی امروز پنج‌شنبه اعلام کرد، سئول قرار است 10 دیپلمات شامل فرستاده ارشد هسته‌ای خود را برای نشست هفته آینده میان سران کره‌شمالی و آمریکا به سنگاپور اعزام کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، «لی دو-هون» فرستاده ارشد هسته‌ای کره جنوبی به همراه تعداد دیگری از کارکنان بخش روابط عمومی وزارت خارجه این کشور قرار است روز یکشنبه در آستانه دیدار روز سه‌شنبه میان «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، عازم سنگاپور شوند.

بر اساس این گزارش، یک سخنگوی وزارت خارجه کره جنوبی به خبرنگاران گفت، «کانگ کیونگ وا» وزیر خارجه این کشور در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای سفر به سنگاپور در آستانه این دیدار ندارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری یونهاپ، علاوه بر دیپلمات‌های وزارت خارجه کره جنوبی، دفتر ریاست‌جمهوری این کشور نیز در نظر دارد تا «نام گوان-پیو» قائم مقام دفتر امنیت ملی سئول و تعدادی دیگر از پرسنل این دفتر را به این مذاکرات اعزام کند.

علاوه بر این وزارت اتحاد دو کره و برخی دیگر از وزارتخانه‌های مرتبط نیز در نظر دارند تا تعدادی از مقامات خود را به این مذاکرات اعزام کنند.

رئیس‌جمهور آمریکا پس از دیدار با یکی از مقامات ارشد کره شمالی در کاخ سفید، گفت که برنامه دیدار با رهبر کره شمالی در سنگاپور، مجدداً پابرجا شده است.

آنطور که ان‌. بی. سی. خبر داده، ترامپ پس از دیدار با «کیم یونگ چول» نائب رئیس کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی در کاخ سفید، این خبر را اعلام کرده و گفته «12 ژوئن در سنگاپور دیدار خواهیم داشت.»

این اولین حضور یک مقام کره شمالی در کاخ سفید در 18 سال اخیر بوده است.

پیش از این، ترامپ تنها ساعتی پس از انفجار تأسیسات آزمایش اتمی کره شمالی، از لغو شدن این دیدار خبر داده بود؛ ترامپ گفته بود که لغو این دیدار، تأسف‌برانگیز و نتیجه سخنان ناخوشایند مقامات کره شمالی است؛ ترامپ در همان نشست، صراحتاً بر آماده بودن ارتش کشورش برای ورود به هر سناریوی محتملی، تأکید کرده بود.

دولت کره شمالی که پس از انفجار تأسیسات آزمایش هسته‌ای در برابر دیده خبرنگاران بین‌المللی، با موضع شوکه‌کننده ترامپ مواجه شده بود، فردای همان روز بیانیه‌ای داد و ضمن ابراز امیدواری برای برگزاری دیدار ترامپ و کیم، گفته بود که لغو این دیدار، چیزی نیست که دنیا خواهان آن باشد.

چند روز پس از این موضع‌گیری، رهبر کره شمالی مجدداٌ به منطقه مرزی رفت و با «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار کرد. پس از آن دیدار، مون جائه این به آمریکا رفت و در خصوص فاکتورهای دخیل در موفقیت‌آمیز بودن دیدار ترامپ و کیم با طرف آمریکایی مذاکره کرد.

آمریکا بارها گفته که پیش‌شرطش برای عادی‌سازی روابط با کره شمالی، خلع سلاح هسته‌ای کامل این کشور است.