به گزارش پارس نیوز، 

وزیر دفاع آمریکا گفت:فشارهای اقتصادی و تحریم ها علیه کره شمالی همچنان حفظ خواهد شد.

جیمز متیس' شامگاه پنجشنبه در مصاحبه مطبوعاتی در سئول در جمع خبرنگاران افزود: اگر قرار باشد کره شمالی در زمینه خلع سلاح هسته ای به شکل «قابل تایید و برگشت ناپذیر» کاری صورت ندهد آن زمان لزومی هم برای کاهش تحریم ها وجود ندارد.

او همچنین یک بار دیگر تاکید کرد:هدف آمریکا فشار بر کره شمالی است تا این کشور برنامه هسته ای نظامی خود را به طور کامل رها کرده و برای آن راستی آزمایی صورت گیرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: تا زمانی که کره شمالی بر گفت و گوها پایبند است و حسن نیت نشان دهد بایدبرای پیشبرد «تدابیر اعتماد ساز» تلاش کرد.

'متیس' و 'سونگ مونگ یو' وزیر دفاع کره جنوبی امروز همچنین بیانیه مشترکی درباره تلاش ها و همکاری ها برای پیشبرد صلح در منطقه شبه جزیره کره و تغییرات پویای امنیتی در این منطقه منتشر کرده و افزودند که به همکاری ها برای خلع سلاح هسته ای در شبه جزیره کره ادامه خواهند داد.

همچنین طرفین تاکید کردند که برنامه مشترک آنها برای برگزاری رزمایش نیروی دریایی و رزمایش نگهبان آزادی (گاردین فریدام) برای ماه های جولای و اوت امسال متوقف شده است.

از نکات قابل برجسته اظهارات متیس در جریان سفر به کره جنوبی این بود که هرگونه شبهه ای درباره کاهش شمار نظامیان آمریکایی در شبه جزیره کره را رد کرد و گفت 28 هزار و 500 نظامی این کشور در کره باقی می مانند.

'جیمز متیس' وزیر دفاع آمریکا امروز (پنجشنبه) پس از سفری سه روزه از چین، وارد سئول شد. 

او قرار است پس از بحث و رایزنی با مقام‌های ارشد کره‌ای امشب(پنجشنبه شب) راهی توکیو ‌شود تابا همتایان ژاپنی‌اش ملاقات داشته باشد.