به گزارش پارس نیوز، 

آژانس امنیت ملی آمریکا درحال پاک کردن بیش از ۶۰۰ میلیون تماس تلفنی است که در این کشور به دست آورده است.

آژانس امنیت ملی درحال پاک کردن ۶۸۵ میلیون تماس تفلنی است که دولت از سال ۲۰۱۵ به بعد از شرکت‌های ارتباطات رادیوین در خصوص تحقیقات به دست آورده است. این خبر سوالاتی را درباره اعتبار برنامه مطرح کرده است.

کنگره اولین نهادی بود که پس از افشاگری‌های ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی متوجه جمع آوری حجم وسیعی از تماس‌های تلفنی از سوی آژانس امنیت ملی شد. طبق قانونی که از ژوئن ۲۰۱۵ به بعد تصویب شد داده‌ها توسط شرکت‌های مخابراتی، نه آژانس امنیت ملی حفظ می‌شد، اما آژانس‌های اطلاعاتی قادر به تحقیق و بررسی حجم وسیعی از بانک‌های اطلاعاتی بودند.

اکنون آژانس امنیت ملی درحال پاک کردن تمام اطلاعاتی است که از این بررسی‌ها جمع آوری کرده است.

آژانس امنیت ملی با انتشار بیانیه‌ای در روز پنجشنبه اعلام کرد که فرآیند پاک کردن تماس‌ها در ماه می‌است. این اتفاق پس از آن رخ داد که تحلیلگران آژانس امنیت ملی متوجه برخی اختلالات فنی در داده‌هایی شده‌اند که از شرکت‌های مخابراتی دریافت کرده‌اند. در این بیانیه همچنین آمده است که اختلالات باعث دسترسی به جزئیاتی از تماس‌های تلفنی شده که آژانس مجوز دسترسی به آن را نداشته است.

دیوید کریس، مقام ارشد سابق آژانس امنیت ملی در وزارت دادگستری دراین باره گفته است که این اتفاق بیانگر شکست برنامه آژانس است.