به گزارش پارس نیوز، 

وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه ۴ تلویزیون انگلیس اتهام دخالت مسکو در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را ناشی از عدم پذیرش شکست از سوی دموکرات‌ها دانست.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه اختصاصی با شبکه چهار تلویزیون انگلیس گفت که اعضای حزب دموکرات آمریکا بازندگان انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 این کشور هستند اما شهامت آن را ندارند که این شکست را بپذیرند.

وی که با لحنی مشابه لحن دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سخن می‌گفت ضمن تقبیح دموکرات‌های آمریکایی، این ادعا را که دولت روسیه اطلاعاتی را درباره ترامپ جمع‌آوری کرده تا در موقع لزوم علیه وی استفاده کند، رد کرد.

کریستوفر استیل افسر سابق اطلاعاتی انگلیس پرونده‌ای راجع به ترامپ جمع‌آوری کرده و در آن مدعی شده که روسیه از چند سال پیش در حال سرمایه‌گذاری بر روی ترامپ است. وی همچنین مدعی شده روسیه از برخی رفتارهای ترامپ در سفر گذشته خود به مسکو مدارکی جمع‌آوری کرده است. با این حال، ترامپ همیشه ادعاهای این پرونده را غلط خوانده است.

لاوروف در مصاحبه خود مدعی شد دموکرات‌ها از تیم ویژه تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا برای تخریب رابطه بین ترامپ و پوتین استفاده می‌کنند چرا که این واهمه را دارند که این دو رئیس‌جمهور با هم مواضعی هم‌راستا اتخاذ کنند.

تیم ویژه تحقیق نیز اخیرا در پی آن است که بفهمد آیا اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ با دولت روسیه برای تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات سال 2016 آمریکا ارتباط داشته‌اند یا خیر.

لاوروف گفت: "اولین بار است که می‌شنوم ما اطلاعاتی از دونالد ترامپ جمع‌آوری کرده‌ایم. این چیزی است که تیم ویژه تحقیق می‌خواهد نشان دهد و من نیز از آن پس دیگر اخبار تحقیق این تیم را نمی‌خوانم... این مساله برای تخریب رابطه واشنگتن و مسکو صورت می‌گیرد و پاسخ به آن به نظر من اهمیتی ندارد. این حرف بسیار بچگانه است."

وی در ادامه افزود: "امیدوارم آنها بتوانند اثبات کنند که ما درمورد آینده آمریکا آنهم از طریق اینترنت اقدام کرده‌ایم. این ادعا خیلی مسخره است... من درک می‌کنم که دموکرات‌ها در آمریکا چقدر عصبی هستند. همان طور که رئیس‌جمهور پوتین بارها تکرار کرده آنچه در این پرونده در جریان است بیانگر یک تنش عمیق داخلی است چرا که بازندگان انتخابات دل و جرئت پذیرش شکست را ندارند.

در ادامه لاوروف با اشاره به جایگاه بین‌المللی روسیه خواستار ایجاد جهانی چندقطبی شد که در آن روسیه نقش موثرتری ایفا کند. وی گفت: "روسیه باید یکی از بازیگران برابر در مبنایی برابر باشد. بحث درباره چگونگی گسترش واقعیتی عینی به نام جهان چندقطبی می‌تواند منجر به راه حلی قابل قبول برای همه شود. این چیزی است که من می‌گویم. منافع آنانی که روسیه‌هراسی را در غرب پیش گرفته‌اند کاملا با حرف من فرق دارد. منافع آنها در مجازات روسیه و تنزل جایگاه آن است. "