به گزارش پارس نیوز، 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه شامگاه دوشنبه گفت بعد از خرید سامانه‌های پدافند موشکی S400 از روسیه، از آنها استفاده خواهند کرد.

اردوغان در پاسخ به تهدیدات آمریکا مبنی بر تحریم ترکیه به خاطر خرید سامانه‌های S400، گفت: «ما فقط این سامانه‌ها را نمی‌خریم و بعد در انبار بگذاریم. اگر نیاز باشد از آنها استفاده می‌کنیم. این یک سامانه پدافندی است».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با بیان اینکه ترکیه در مسائل دفاعی‌اش به آمریکا وابسته نخواهد بود،‌افزود: «ما سال‌ها از آنها (سامانه‌های پاتریوت) می‌خواستیم و جوابی که به ما می‌دادند این بود که کنگره اجازه آن را نمی‌دهد. ما از این (رفتار) آنها خسته‌ایم».

رئیس‌جمهور ترکیه در یک مصاحبه تلویزیونی ضمن اشاره به از پای درآمدن بیش از 4600 شبه‌نظامی و تروریست در شمال سوریه طی عملیات «شاخه زیتون» در عفرین، گفت که آنکارا به عملیات ضد تروریستی در کشورهای همسایه ادامه خواهد داد.

اردوغان با تکرار احتمال برداشته شدن وضعیت اضطراری بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در 3 تیر اما هشدار داد که در صورت به وجود آمدن هر گونه مشکلی، حالت فوق‌العاده را سخت‌تر از قبل اعمال می‌کند.