به گزارش پارس نیوز، 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا اقدام وزارت دادگستری این کشور و اداره پلیس فدرال (اف بی آی) مبنی بر قرار ندادن اسناد درخواستی در مورد تحقیقات مربوط به پرونده روسیه در اختیار جمهوریخواهان مجلس نمایندگان را زیر سوال برد و از این مساله انتقاد کرد.

وی روز دوشنبه در صفحه توییتر خود روند تحقیقات در مورد مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016آمریکا را غیرمعتبر و بسیار پر هزینه خواند و معترضانه اعلام کرد که چرا وزارت دادگستری و اف بی آی اسناد درخواست شده را تحویل نمی دهد. 

این توییت در حالی منتشر شد که «اشلی استرانگ» سخنگوی «پل رایان» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که وزارت دادگستری بیش از یکهزار سند در اختیار جمهوریخواهان این مجلس قرار داده است. این اسناد مربوط به پرونده روسیه و پرونده تحقیقاتی مرتبط با استفاده «هیلاری کلینتون» رقیب ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سرور ایمیل های شخصی است. جمهوریخواهان به وزارت دادگستری آمریکا تا روز جمعه هفته گذشته زمان داده بودند تا اسناد بیشتری را ارائه دهد. 

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در توییت دیگری از عملکرد رسانه ها در پوشش و انتشار اخبار مربوط به مراکز بازداشت مهاجران غیرقانونی انتقاد کرد و نوشت: چقدر تفاوت در پوشش خبری مربوط به سیاست های مهاجرتی یکسان بین دولت اوباما و دولت ما وجود دارد. در واقع، عملکرد ما بسیار بهتر بوده و مراکز بازداشتی ما در مقایسه با مراکز اوباما، تمیزتر و از مدیریت بهتری برخوردار است. 

دولت ترامپ از زمان روی کار آمدن در آمریکا، سیاست سخت گیرانه ای را در مورد مهاجران و مقوله مهاجرت به اجرا گذاشته است. این دولت پیشتر در سال جاری، اجرای سیاستی تحت عنوان «تحمل صفر» را آغاز کرد که به موجب آن، همه مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا شوند، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند.

اجرای این سیاست به جدایی هزاران خانواده مهاجر منجر شده و واکنش های تندی را رقم زده است. این اعتراض ها سبب شده است تا رئیس جمهوری آمریکا حکم پایان جدایی خانواده ها را امضا کند. ترامپ در ابتدا مدعی بود که این سیاست را کنار نمی گذارد و دمکرات ها را مسئول اجرای آن می دانست. 

سیاست های مهاجرتی ترامپ موارد دیگری را نیز در بر می گیرد، به طوری که وی شهریور سال گذشته فرمانی اجرایی را صادر کرد که به موجب آن شهروندان کشورهای ایران، لیبی، سومالی، سوریه و یمن اجازه ورود به خاک آمریکا را ندارند.

مخالفان با فرمان مهاجرتی ترامپ که قضات ایالت هاوایی در راس آنها هستند، می گویند انگیزه اجرای این سیاست، دشمنی و عداوت ترامپ با مسلمانان است.