به گزارش پارس نیوز، 

'علی العماد' افزود: صبر راهبردی همواره غافلگیری می آفریند و تاکید می کنیم که همچنان امکانات نظامی گسترده و بی نظیری داریم که رونمایی نکرده ایم.
وی افزود: ارتش و کمیته های مردمی یمن، توان دفاع دریایی دارند که می تواند کشتی ها و ناوهای بزرگ را به قعر دریا بفرستد و همه این امکانات برای دفاع مشروع از سرزمین و ملت یمن بکار خواهد رفت.
العماد با بیان اینکه توان و امکانات و تجربه ارتش و ملت یمن بسیار بیشتر از نخستین روز تجاوز ائتلاف آمریکایی - سعودی است اضافه کرد: ارتش و کمیته های مردمی یمن در همه نبردها و جبهه دست برتر دارند و مناطق تحت تسلط متجاوزان در سراسر یمن درحال کاهش است.
وی اظهارداشت: امروز هیچ کدام از کشورهای عربی حتی متجاوزان، صنعت موشک سازی مانند آنچه یمن دارد، را ندارند.
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن با بیان اینکه عملیات اشغال ساحل غربی از روز نخست برای آن برنامه ریزی شده بود افزود: برنامه ها و توطئه های آمریکا در منطقه برسه مبنای سیاسی، اقتصادی و نظامی استوار است.
العماد اظهارداشت: گذرگاه های دریایی در راهبردهای سیاسی و اقتصادی آمریکا در منطقه اهمیت و جایگاه ویژه ای دارند.
وی گفت: آمریکا در سه محور گذرگاه های دریایی، درگیری دینی ساختگی برپایه تقویت رژیم صهیونیستی و درگیر و مشغول کردن منطقه در درگیری های طولانی مدت فعالیت می کند.
العماد بیان کرد: گرچه بسیاری از توطئه های آمریکا در منطقه با فروپاشی و شکست روبرو شده است ولی نقش مخرب این کشور همچنان با ایستادگی درکنار مزدوران خود مانند رژیم وهابی عربستان و رژیم صهیونیستی به ایجاد یا حفظ کانون های بحران ادامه می دهد.
وی با بیان اینکه نبرد الحدیده یک نبرد کاملا آمریکایی است اضافه کرد: بازیگر اصلی نبرد ساحل غربی آمریکا و اسرائیل هستند و امارات و عربستان به عنوان مزدوران آن ها در این جبهه حضور دارند و مزدورانی از برخی کشورهای گرسنه نیز به خاطر لقمه ای نان با آن ها همراهی می کنند.
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: کشورهایی دیگر مانند انگلیس و فرانسه نیز هرکدام به خاطر طمع ورزی ها و سیاست هایی با متجاوزان همراه شده اند و همه این کشورها با پشتیبانی همه جانبه اطلاعاتی، تدارکاتی، نظامی آمریکا در این نبرد حضور دارند.
العماد افزود: طمع ورزی و غرور بن سلمان و بن زاید و تلاش امارات برای نشان دادن خود به عنوان بازیگر اصلی جنگ یمن و الحدیده عاملی برای سرپوش گذاشتن بر بازیگر اصلی این نبرد که آمریکاست شده است.
وی اضافه کرد: این نبرد نیز باتوجه به اینکه مزدوران آمریکا قادر با کسب هیچ دستاوردی در آن نیستند با شکست روبرو خواهد شد.
العماد اظهارداشت: مزدوران آمریکا پس از ناکامی از رسیدن به صنعا و تسلط بر مرکز تصمیم گیری یمن، نا امیدانه تلاش کردند برای کسب دستاوردی هرچند کوچک به الحدیده حمله کنند.
وی بیان کرد: شعار آن ها در ابتدا 'قادمون یا صنعا' بود و اکنون شعار آن ها 'قادمون یا الحدیده' است ولی باید گفت که تشخیص و ارزیابی دقیقی از معرکه الحدیده نیز نداشتند و امروز بدون هیچ دستاوردی تمام تلاش خود را بر تصرف یک فرودگاه ویران گذاشته اند.
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: با شکست هایی که عربستان و امارات در ساحل غربی متحمل شدند امروز فرودگاه کوچک و ویران الحدیده برای آن ها حکم فرودگاه بغداد در حمله آمریکا به عراق را دارد.
العماد افزود: نبرد الحدیده و ساحل غربی مانند بسیاری از نبردهای پیشین است که خدا ظالمان را به نبردی کشاند که فکر می کردند که می توانند به آسانی آن را به پایان برسانند.
وی اضافه کرد: آن ها فکر می کردند که نبرد در ساحل غربی به خاطر بازبودن منطقه و نبود ناهمواری و کوه می تواند آسان تر از دیگر مناطق باشد ولی در باتلاق ساحل غربی گرفتار شدند.
العماد اظهارداشت: در نبرد الحدیده نه تنها یک پیروزی نظامی برای یمن ثبت شد بلکه متجاوزان عاجز ماندند و هیبت نظامی و تسلیحاتی آمریکا نیز درهم شکسته شد و سازمان های مدنی و نهادهای بین المللی حقوق بشر بی آبرو شدند.
وی بیان کرد: معرکه الحدیده نتیجه ای عکس آنچه متجاوزان گمان می کردند خواهد داشت و تاکنون این نبرد خسارت های فراوانی بر متجاوزان و مزدوران آن ها تحمیل کرده است.
عضو شورای سیاسی انصارالله با تاکید بر اینکه متجاوزان وارد فرودگاه الحدیده نشده اند گفت: ما نباید به جزییات توجه کنیم زیرا نبرد الحدیده چیزی بسیار فراتر از یک فرودگاه ویران و تعطیل است.
العماد اضافه کرد: دشمن می خواهد تمام تلاش خود را برای ورود به داخل دیوارهای فرودگاه به کار ببندد و پس از آن با انتشار تصاویری، یک پیروزی حداقل رسانه ای و تبلیغاتی برای خود رقم بزند.
وی گفت: بسیاری فکر می کردند فرزندان الحدیده و ساحل از اشغالگران استقبال می کنند ولی تاریخ رشادت های فرزندان الحدیده را از یاد نخواهد برد زیرا آن ها دنیا و ملت یمن را با شجاعت خود غافلگیر کردند.
عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اظهارداشت: امروز در برابر وضع جدیدی قرار داریم که چهره منطقه را به کلی تغییر خواهد داد.
العماد با بیان اینکه یمن کشوری دورافتاده و بی خاصیت نیست که تاثیری در معادلات بین المللی نداشته باشد افزود: ما درکنار باب المندب به عنوان مهمترین گذرگاه آبی جهان قرارداریم و به خاطر عقیده خود می جنگیم.
وی اضافه کرد: ملت یمن از آنجا که براساس اراده ای واقعی پایداری می کنند و خود را صاحب حق می دانند شکست نمی خورد.
العماد گفت: همه طرف ها بویژه کسانی که فریب خورده اند باید حقیقت این نبردها را درک کنند و باید بدانند که درگیری های یمن درگیری شیعه سنی، مناطقی و قبایلی نیست و آمریکا، اسرائیل، فرانسه و انگلیس به خاطر این یا آن وارد هیچ نبردی نمی شوند.
وی افزود: این یک نبرد آمریکایی با ایده ها، عقاید و طرح هایی است که با استعمارگری مخالف است.
عضو شورای سیاسی انصارالله اظهارداشت: امروز برخی از گروه ها مانند اخوان المسلمین که مزدوری آمریکا را کردند حتی اجازه رفت و آمد به مناطق تحت تسلط متجاوزان را ندارند.
العماد اضافه کرد: بسیاری از برادران ما درجنوب که سال ها برای خدمت به طرح های استعماری تحت پوشش شعارهای مذهبی و سیاسی، تربیت و به کار گرفته شدند امروز واقعیت ماجرا را دریافته اند و حتی امارات که خود را حامی آن ها معرفی می کرد بدترین رفتار را با آن ها دارد.
وی بیان کرد: امروز برادران ما در جنوب هزینه حرکت در چنین مسیری را می پردازند و رنج های بسیاری را متوجه ساکنان مناطق جنوبی کرده اند.
العماد افزود: ما برای ساختن کشوری مستقل و خودکفا دست برادری و دوستی به سوی همه گروه های سیاسی در سراسر یمن دراز می کنیم.
ائتلاف خودخوانده عربی به سرکردگی عربستان و امارات چهارشنبه گذشته (23خرداد) به رغم هشدارهای بین المللی درباره وخامت اوضاع انسانی، حملات گسترده ای را برای اشغال بندر الحدیده در غرب یمن آغاز کردند که تاکنون با مقاومت نیروهای ارتش و کمیته های مردمی این کشور روبه رو شده است.
بندر الحدیده در سواحل دریای سرخ در غرب یمن قرار دارد و تنها گذرگاه ورودی کمک های انسانی به این کشور به شمار می رود، ناظران بر این باورند که جنگ در این بندر راهبردی یمن، دست‌کم 250 هزار قربانی برجای خواهد گذاشت و اوضاع این کشور را بیش از پیش وخیم تر خواهد کرد.