به گزارش پارس نیوز، 

 

وزیر امنیت داخلی آمریکا در واکنش به انتقادهای گسترده از سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت ترامپ و جدا کردن مهاجران از فرزندانشان، گفت: بابت انجام وظایف خود عذرخواهی نمی‌کنیم.

«کریستین نیلسن»، وزیر امنیت داخلی آمریکا، امروز (دوشنبه) در واکنش به انتقادهای گسترده در داخل آمریکا و سطح بین الملل به سیاست های ضدمهاجرتی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور و اقدامات بیرحمانه مأموران مرزی این کشور در جدا کردن مهاجران غیرقانونی از فرزندانشان گفت: «ما باید کارمان را انجام دهیم. بابت انجام وظایف خود عذرخواهی نخواهیم کرد. دولت (ترامپ) پیام ساده‌ای دارد: اگر به طور غیرقانونی از مرز عبور کنید، ما شما را مجازات خواهیم کرد».

این در حالی است که نیلسن درست 24 ساعت پیش از سخنان امروز، با تکذیب خبرها درباره اقدام مأموران مرزی آمریکا در جدا کردن مهاجران از فرزندانشان، رسانه های این کشور را به انتشار اخبار نادرست متهم کرده بود.

اظهارات وزیر امنیت داخلی آمریکا در حمایت از سیاست‌های ضدمهاجرتی دولت این کشور پس از آن بیان می شود که در روزهای اخیر واشنگتن به سبب اتخاذ سیاست «تحمل صفر» به شدت مورد انتقاد بوده است. همچنین، امروز خبر کشته شدن دست کم 5 نفر بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی حامل مهاجران به هنگام فرار از دست نیرو‌های گشت مرزی آمریکا، باعث افزایش بیش از پیش انزجار از سیاست‌های مهاجرتی دولت ترامپ شد. خیابان های آمریکا امروز صحنه اعتراضات مردمی به سیاست های غیرانسانی دولت ترامپ در قبال مهاجران بود.

از سوی دیگر، جف سشنز، دادستان کل آمریکا، امروز طی سخنانی تلاش کرد سیاست های ضدمهاجرتی دولت ترامپ و اقدامات غیرانسانی مأموران مرزی این کشور در برخورد با مهاجران را توجیه کند. سشنز مدعی شد پس از ساخت دیوار مرزی (میان آمریکا و مکزیک) و تصویب قوانینی در این زمینه دیگر به اتخاذ چنین تصمیمات وحشتناکی نیاز نخواهد بود.