به گزارش پارس نیوز، 

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، به یک کارشناس حقوق بشر سازمان ملل متحد که گفته بود استقلال قضایی فیلیپین در معرض خطر قرار گرفته است، گفت: «برو به جهنم.» دوترته همچنین به وی نسبت به دخالت در امور داخلی فیلیپین هشدار داد.

دیوان عالی فیلیپین ماه گذشته به برکناری «ماریا سرنو»، قاضی ارشد فیلیپین، رای داد. سرنو پیش از این پیشنهادهای دولت فیلیپین را رد کرده و علیه آن‌ها رای داده بود. در پی این اقدام، دوترته سرنو را «دشمن» خطاب کرده بود.

دیگو گارسیا، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره استقلال قضات و وکلا، روز جمعه گفت برکناری سرنو پیامی برای دیگر قضات ارشد فیلیپین و اعضای قوه دادگستری این کشور خواهد داشت.

دوترته شنبه شب و پیش از ترک فیلیپین به مقصد کره جنوبی در یک کنفرانس خبری خطاب به گارسیا گفت: «به او بگویید در امور داخلی کشور من دخالت نکند. برو به جهنم.»

رئیس جمهور فیلیپین در مخالفت سرسختانه با فشارهای بین‌المللی و استفاده از الفاظ تند علیه منتقدان خود، مشهور است.

وی پیش از این نیز در مورد باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا، و نیز «اگنس کالامارد»، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد درباره کشتار غیرقانونی اخیر در فیلیپین، از الفاظی رکیک استفاده کرده بود.

سرنو، نخستین قاضی ارشد فیلیپین به شمار می‌رود که همتایانش وی را از این سمت عزل کرده اند. او پیش از این به چندین طرح پیشنهادی دولت دوترته، از جمله تمدید وضع حکومت نظامی در منطقه آشوب‌زده جنوب فیلیپین رای منفی داده بود.