به گزارش پارس نیوز، 

بارزانی روز چهارشنبه در دیدار «یان کوبیچ» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق با وی، اظهار در واکنش بە ابطال آراء نیروهای نظامی اقلیم در انتخابات پارلمانی این کشور با تصمیم پارلمان ملی عراق، این امر را تلاش در راستای منحل کردن دولت اقلیم ارزیابی کرد. 

وی در عین حال افزود : حزب دموکرات کردستان عراق آمادگی لازم برای پیگیری شکایات و از جملە برگزاری مجدد انتخابات پارلمان عراق را دارد.

به گزارش دفتر بارزانی نمایندە دبیرکل سازمان ملل، دیدگاە جامعە بین الملل را دربارە روند سیاسی عراق و معادلات پساانتخاباتی با وی در میان گذاشته است.

یان کوبیچ در این دیدار همچنین دربارە آیندە سیاسی عراق و مرحلە بعد از انتخابات در این کشور ابراز نگرانی کرد.

بارزانی پیش تر در دیدار 'داگلاس سیلیمان' سفیر آمریکا در بغداد با وی گفته بود حزب دموکرات کردستان عراق آماده هر راهکاری برای سالم سازی آرای انتخابات پارلمانی عراق از بازشماری دستی آرا تا برگزاری مجدد انتخابات می باشد. 

بدنبال برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق شماری از احزاب کرد عراقی پذیرش نتایج انتخابات در این منطقه را منوط به شمارش دستی آرا بجای شمارش الکترونیکی کردند.

این احزاب همچنین با طرح شکایت در کمیسیون عالی انتخابات عراق خواهان بازنگری در انتخابات پارلمانی در این منطقه شدند.

در پی بررسی این شکایات کمیسیون عالی انتخابات در عراق به عنوان مجری انتخابات در این کشور رای به ابطال آرای نیروهای نظامی و شماری از صندوقهای رای مربوط به آوارگان داد.

همچنین شش حزب مخالف در کردستان عراق احزاب جنبش تغییر، جماعت اسلامی کردستان عراق، اتحاد اسلامی کردستان عراق، حرکت اسلامی کردستان عراق، حزب کمونیست کردستان عراق و ائتلاف دموکراسی و عدالت نیز با ادعای تقلب سیستماتیک از سوی دو حزب حاکم (حزب دموکرات و اتحادیه میهنی) اعلام کردند نتایج انتخابات را تا پیش از بازشماری دستی آرا به رسمیت نخواهند شناخت. 

در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که با مشارکت 44.5 درصد واجدین شرایط برگزار شد، فهرست های انتخاباتی 'سائرون' (مقتدا صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 42 کرسی در رتبه اول تا سوم قرار گرفته اند. 

دولت قانون (نوری المالکی) با 26 کرسی، دمکرات (مسعود بارزانی) با 24 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 20 کرسی، جریان حکمت (سیدعمار حکیم) با 19 کرسی و اتحادیه میهنی (کوسرت رسول جانشین جلال طالبانی) با 18 کرسی در رده های بعدی قرار گرفته اند.