به گزارش پارس نیوز، 

'باقر جبر الزبیدی' روز سه شنبه در صفحه شخصی خود در فیسبوک نوشت: پیشتر در سال 2013 نسبت به سقوط موصل و الانبار هشدار داده بودم و در سال 2012 هم گفتم که جنگ به پشت دیوارهای بغداد خواهد رسید و هر دو هشدار به وقوع پیوست.

وی افزود: امروز داعش به کمک حامیانش درحال بهره برداری از اوضاع سیاسی و انتخاباتی کشور است و به اطراف سامرا و کرکوک نفوذ کرده و روزانه عملیات انجام می دهد، و پلیس فدرال و الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) نیز درحال مقابله با آنها هستند.

الزبیدی گفت: داعش هم اکنون بشکل شبانه روزی در حال فعالیت برای انتقال افراد خود از شرق فرات در سوریه به سمت مناطق نزدیک به کرکوک و اطراف سامرا است تا بغداد را مورد هدف قرار دهد.

با وجود اعلام پایان نظامی داعش در عراق اوایل آذرماه گذشته، عملیات تروریست های تکفیری در نقاط مختلف این کشور بویژه اطراف بغداد، کرکوک در شمال، و نیز غرب کشور همچنان بطور پراکنده ادامه دارد.

بروز اختلافات شدید سیاسی میان سران احزاب و گروههای عراقی در پی اعلام نتایج چهارمین دوره انتخابات پارلمانی (22 اردیبهشت) بیم ورود دوباره این کشور به بی ثباتی و فرصت یابی تروریست ها برای بازیابی خود و انجام حملات جدید را در میان ناظران ایجاد کرده است.