به گزارش پارس نیوز، 

امانپور افزود: من هم جز افرادی هستم که امیدواریم قضیه کره شمالی به خوبی پیش برود و تنش و بی اعتمادی در این بخش از جهان خاتمه یابد.

وی گفت: از دیدگاه من، هر دقیقه این کنفرانس خبری که یک ساعت و پنج دقیقه به طول انجامید، 'درهم وبرهم'، 'بی ربط'، غیر منسجم، (امتیاز) بیشتری دادن و (امتیاز) کمتری ( از طرف کره شمالی) گرفتن، بود.

این خبرنگار ایرانی تبار شبکه سی ان ان در ادامه تحلیل خود ازسخنان ترامپ اظهارداشت: ترامپ در مواجهه با کره شمالی و پرداختن به آن بیشتر (متوسل) به دعا، امیدواری و پندارهای آرزومندانه است.

وی گفت: آمریکا اکنون در مسیری قرار گرفته که در آن هیچگونه نقشه راه منسجمی برای دو طرف وجود ندارد.ترامپ در کنفرانس خبری خود گفته های مایک پمپئو که عاری سازی شبه جزیره کره باید به فوریت، با راست آزمایی و غیر قابل بازگشت بودن باشد را کنار گذارشت و گفت این موضوع دهه ها بطول خواهد انجامید، وی حتی انجام مانور مشترک نظامی سالیانه با کره جنوبی را متوقف کرد و آنرا امری تحریک آمیز خواند و گفت چه لزومی دارد تا بمب افکنی از جزایر گوام شش ساعت به پرواز درآید این موضوع بسیار هزینه بر و غیر لازم است.

امانپور افزود: من این موارد را بسیار نگران کننده و مایوس کننده یافتم.

به گزارش ایرنا، ترامپ که پس از مذاکره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در یک نشست خبری در سنگاپور سخن می‌گفت، اعلام کرد که کره شمالی 'تعهد تغییرناپذیر' خود به غیراتمی شدن شبه‌جزیره کره را اعلام کرده و رهبران دو کشور 'آمادگی خود را برای آغاز تاریخ و گشایش فصلی جدید در روابط دو ملت' ابراز داشته‌اند.

ترامپ گفت که کیم جونگ-اون فرصتی بی سابقه داشته و گفته است که 'خیلی زود سایت آزمایش موشکی آن کشور را از میان خواهد برد.' وی افزود که ایالات متحده نیز متعهد شده است که از انجام 'تمرین‌های نظامی' خودداری ورزد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی صبح امروز (سه شنبه) به وقت محلی در هتل کاپلا جزیره سنتوزا در سنگاپور با یکدیگر ملاقات کردند.

این دو پس از یک ناهار کاری؛ سندی را به امضا رساندند که به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا تضمین های امنیتی در اختیار کره شمالی قرار می دهد.

دونالد ترامپ پس از آن در کنفرانس خبری بدون حضور رهبر کره شمالی حضور یافت که به گزارش سی ان ان یکساعت و پنج دقیقه به طول انجامید.