به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه آمریکا امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: آمریکا «ریکاردو مارتینلی» (Ricardo Martinelli) رئیس جمهوری پیشین پاناما را به این کشور مسترد کرد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص آمده است: پیرو توافق استرداد مجرمین فیمابین میان آمریکا و کانادا، واشنگتن امروز دوشنبه «ریکاردو مارتینلی» را به این کشور مسترد کرد.

«ریکاردو مارتینلی» رئیس جمهوری پیشین پاناما در ۱۲ ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی و بنا به درخواست این کشور در میامی ایالت فلوریدا در آمریکا به اتهام جاسوسی سیاسی بازداشت شد.

دولت پاناما در ماه سپتامبر سال گذشته از کشورهای آمریکائی خواسته بود تا در صورت ورود «مارتینلی» به این کشورها، وی را بازداشت کرده و تحویل دهند تا در دادگاه محاکمه شود.

مقامات پانامایی مارتینلی را متهم کرده‌اند که در زمان تصدی سمت ریاست جمهوری در سال‌ های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴، با استفاده از منابع دولتی بیش از ۱۵۰ نفر از مخالفان خود را زیر نظر داشته و به جاسوسی سیاسی از آنان پرداخته بود.

سال گذشته میلادی و پس از صدور حکم بازداشت مارتینلی توسط دادستانی پاناما، وی این اقدام را دارای انگیزه‌های سیاسی و نتیجه خصومت شخصی دانست و رئیس جمهوری کنونی پاناما را متهم کرده بود که به جای جبران نقاط ضعف خود درصدد پیگرد او برآمده است.