به گزارش پارس نیوز، 

عناصر موسوم به «کلاه سفیدها» که خود را حامی حقوق بشر در سوریه معرفی می کنند، اما در توطئه علیه دولت سوریه با حمایت کشورهای غربی - عربی به شدت همکاری می کنند، به نقش خود در این توطئه چینی اذعان دارند.

آندرو اژدون، کشیش انگلیسی در این باره می گوید با چشم خود دیده است که گروه موسوم به کلاه سفیدها از «عمران دقنیش » کودک سوری سوء استفاده کردند تا هیاهو و جنجال تبلیغاتی ضد نظام سوریه به راه بیندازند.

آندرو اژدون در گفتگو با روزنامه انگلیسی تایمز تاکید کرده است : کلاه سفیدها این کودک سوری را که تصاویر وی در همه رسانه ها منتشر شد به مدت چهل دقیقه به حال خود رها کردند و او را به هیچ وجه مداوا نکردند و تنها از او برای تبلیغات و بهره برداری رسانه ای فیلم گرفتند در حالی که او از نظر روحی به شدت صدمه دیده بود.

این کشیش انگلیسی همچنین فاش کرد: کلاه سفیدها این کودک سوری را به خاک و خون آغشته کردند تا از او تصاویر مورد نظر خود را تهیه کنند و برای بهره برداری‌های تبلیغاتی ضد نظام سوریه استفاده کنند.

گروه کلاه سفید‌ها هدف خود از حضور در سوریه را دفاع از غیرنظامیان اعلام کرده و ادعا می‌کنند که از لحاظ سیاسی بی‌طرف بوده و در عملیات مسلحانه شرکت ندارد، اما در واقع بارها به تهیه فیلم‌های ساختگی برای متهم کردن دولت سوریه به حملات شیمیایی اقدام کرده‌اند.