به گزارش پارس نیوز، 

خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان را منتشر کرد.

بری در این گفت‌وگو درخواست‌ها برای خروج حزب‌الله و ایران از سوریه را محکوم کرد و آن را با توجه به شرایط فعلی، امری بعید دانست. وی گفت: ایران هم مانند روسیه به درخواست دولت سوریه در این کشور حضور دارد .

نبیه بری درباره حضور حزب‌الله در سوریه هم گفت: حزب‌الله در کشور خودش است زیرا اگر آنجا نبود اکنون داعش در لبنان بود.

رئیس پارلمان لبنان در واکنش به سوالی درباره شرایط خروج این نیروها از سوریه پاسخ داد: تا زمانی که سوریه آزاد و اراضی این کشور «متحد و یکی» شود.

نبیه بری در خصوص آوارگان نیز گفت: ما در لبنان حدود یک میلیون و نیم آواره سوری داریم و آنها را غریب نمی‌دانیم؛ لبنان و سوریه همیشه با هم بوده‌اند و با هم باقی خواهند ماند؛ آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد بر لبنان نیز تأثیر خواهد گذاشت و هر تجزیه‌ای در سوریه بر بازترسیم نقشه منطقه تأثیر می‌گذارد همانگونه که در توافق «سایکس‌پیکو» (طرح تجزیه امپراتوری عثمانی و تقسیم کشورهای عربی تحت حاکمیت آن، بین فرانسه و انگلیس ) رخ داد.

بخش اول گفت‌وگوی بری با اسپوتنیک صبح امروز (چهارشنبه) منتشر شد؛ وی در بخش اول اعلام کرد آمریکا به بیروت اطلاع داده که رژیم صهیونیستی برای مذاکره بر سر ترسیم مرزهای آبی و خشکی دو طرف آماده است و اگر این موضوع با نظارت سازمان ملل انجام گیرد، لبنان نیز برای مذاکره، آمادگی دارد.