به گزارش پارس نیوز، 

«جان برنان»، رئیس اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مقاله‌ای که در روزنامه آمریکایی واشنگتن پست منتشر شد بار دیگر از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انتقاد کرد و متعهد شد تا زمانی که درستی و صداقت به کاخ سفید بازنگردد، به انتقادات خود ادامه می‌دهد.

رئیس اسبق  سازمان سیا  در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، از منتقدان جدی سیاست های ترامپ است. او اخیرا از تصمیم رئیس جمهور آمریکا در خصوص خروج یکجانبه از توافق هسته ای ایران (برجام) انتقاد و آن را «دیوانگی» توصیف کرد. او با انتشار توئیتی اعلام کرد خروج یکجانبه ترامپ از برجام، اعتماد جامع جهانی را به آمریکا از بین می برد و امنیت ملی را تهدید می کند.

جان برنان در توییت خود نوشت: امروز، ترامپ همزمان هم درباره برنامه هسته ای ایران دروغ گفت، هم اعتماد جامعه جهانی را نسبت به پایبندی آمریکا به تعهداتش از بین برد و هم باعث رویگردانی متحدانمان شد.

او در مقاله ای که برای روزنامه واشنگتن پست نوشته است رضایت خود را از سیاست های برخی روسای جمهور پیشین آمریکا به ویژه باراک اوباما --را که به او خدمت کرده بود-- اعلام کرده است.

در بخشی از مقاله وی آمده است: زمانی با تمامی تصمیمات سیاسی آنها موافق نبودم ولی شک نداشتم که آنها با جدیت تمام، با بکار انداختن قوه تفکر و استفاده از اصول اساسی، مسئولیت حمایت از ملت را به دوش می کشیدند.

برنان نوشت: با روی کار آمدن دونالد ترامپ، اعتبار ریاست جمهوری آمریکا کاهش یافته است. من به سرعت متوجه  گمراهی و انحراف وحشتناک او نسبت به روسای جمهور پیشین که به آنها خدمت کرده بودم، شدم.

او معتقد است ترامپ، «خودشیفتگی و قدرت طلبی مفرط» را به کاخ سفید آورده است و با ادامه پیشبرد سیاست های ترامپ، احتمال انعکاس نژادپرستی و رفتارهای مخرب و پست در نسل آینده آمریکا تشدید می شود.

برنان در ادامه نوشت: او (ترامپ) رفتارهای بسیار غیرمعمولی از خود نشان می دهد و بدون هیچ نگرانی به مردم دروغ می گوید. او با عقاید و اظهارات خود عمدا باعث تفرقه و گسستگی میان مردم شده است و فعالانه به بی اعتبار شدن کشور ادامه می دهد.

رئیس اسبق سازمان سیا که به عنوان مشاور امنیت ملی اوباما و همچنین مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم در دولت جرج دبلیو بوش خدمت کرده است، ترامپ را «فاسد، بی کفایت و عوام فریب» توصیف کرده  و معتقد  است خط‌مشی‌های سیاست خارجی رئیس جمهور آمریکا  خطرناک، جاهلانه و پر از تردید است.

برنان بر این باور است که حتی افرادی که از وعده های انتخاباتی ترامپ حمایت می کنند، قربانی هستند و از انتخاب او متحمل آسیب های جدی شده اند.

او در بخش دیگری از مقاله خود آورده است:  در زمانی که ترس عمیقی از تغییرات اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و باید بدون تعصب و به صورت صحیح با آنها مواجه شد، آقای ترامپ همانند فروشنده دوره گرد روغن مار – فردی دروغگو که از مهارت های زبانی خود برای فروش جنس نامرغوب استفاده می کند--  مهارت های شگرف ارتباطی خود را  قربانی وعده های دروغین و خودخواهی می کند.

رئیس پیشین سازمان سیا، بارها و بارها در مصاحبه ها و توئیت های خود در خصوص سیاست های اشتباه و عوام فریبانه ترامپ، ابراز نگرانی کرده است. هشدارهای او در اکثر مواقع با انتقادات تند از رئیس جمهور آمریکا همراه بوده است. او نوشت:  من هرگز از حزبی حمایت نکرده و نخواهم کرد. تنها دلیل ساده من از انتقاد از آقای ترامپ، بی توجهی او در عمل به استاندارهایی است که هرکسی از رئیس جمهور انتظار دارد.