به گزارش جهان، در طول دوره­ های مختلف تصدی پست ریاست جمهوری آمریکا، همواره رسوایی های بزرگی رخ داده که باعث خدشه دار شدن وجهه به اصطلاح قدرتمندترین رئیس جمهور جهان شده است.

عمدتا روزنامه­ ها به خبرهایی توجه می­ کنند که به رئیس جمهورها مربوط می­ شود، ولی در طول تاریخ ریاست جمهوری آمریکا، اتقاقاتی رخ داده که بدون دخالت رئیس جمهور باعث رسوائی­ ها و یا از بین رفتن وجهه عمومی وی شده است.

اما چه کسی مسبب واقعی این رسوایی هاست؟

بانوی اول امریکا

نزدیکترین فرد به رئیس جمهور آمریکا، همسر وی است که در این کشور" بانوی اول" خطاب می­ شود. در بعضی از دوره­ های ریاست جمهوری آمریکا، بانوی اول با اشتباهات اخلاقی و رفتاری خود، افتضاحات بزرگی را به بار آورده­ که بسیار مورد توجه روزنامه­ ها قرار گرفته ­ است. مشکلات اخلاقی و عادات رفتاری عجیب در کل عمده این رسوایی­ ها را به بار آورده اند. بعضی از این رسوایی­ ها در زمان خود همانند بمبی ترکیدند ولی بعضی هم به دلایلی خاص مسکوت باقی ماندند.

" ماری تاد لینکلن" ، همسر آبراهام لینکلن

به ماری تاد لینکلن در زمان خود لقب" عجوزه" داده بودند. وی در کل در بین مردم از اعتبار و محبوبیت کمی برخوردار بود و از بیماری روانی رنج می­ برده است. ماری لینکلن در طول حضور خود در کاخ سفید با اخاذی از دولت و ایجاد هویت­ های جعلی و تقلبی، پول­ های کلانی را از خزانه دولت به سرقت می­ برد. همچنین، تمامی خریدهای خود را به حساب­ های دولت ربط می­ داد.

علیرغم دزدی­ های گسترده از دولت، پس از به قتل رسیدن آبراهام لینکلن، ماری تاد لینکلن مجبور شد تا برای تامین هزینه­ های خود گنجینه لباس­ هایش را به فروش برساند.

" لورا بوش" ، " همسر جورج بوش پسر"

لورا بوش در زمان جوانی با عبور از چراغ قرمز و تصادف با یک مرد، باعث کشته شدن وی گردید. در آن زمان به علت اینکه وی نامزد جورج بوش پسر بوده، خانواده وی توانستند با پرداخت پول و اعمال سیاست­ های لازم باعث مسکوت ماندن خبر شوند.

" راشل جکسون" ، " همسر اندرو جکسون"

راشل جکسون در معرض اتهام دوشوهری بوده است. در آن زمان، همسر اول راشل ادعا داشته که راشل برای دیگر مردها عشوه آمده و با آنها رابطه پنهانی دارد. وی مدعی بود که راشل جکسون بدون طلاق گرفتن از وی با" اندرو جکسون" ازدواج کرده است. بنابراین اندرو جکسون که در بهبهه مبارزات انتخاباتی بود مجبور شد راشل را طلاق دهد و دوباره پس از پایان یافتن مراحل رسمی طلاق، با راشل ازدواج کند. این رسوایی در تمامی مراحل مبارزات انتخاباتی اندرو جکسون همراه وی بود و حتی باعث شد تا راشل اندکی پس از پیروزی جکسون در انتخابات، دار فانی را وداع گوید.

" الینور روزولت" ، " همسر فرانکلین روزولت"

الینور روزولت همسر سی و دومین رئیس جمهور آمریکا بود. این بانوی اول دوستان زیادی در اطراف خود داشت که اکثر آن ها همجنس باز بودند. الینور روزولت در تمام دوره زندگی خود، به ویژه در دوره ریاست جمهوری همسرش، با فراغ خاطر با این افراد رابطه برقرار می کرد. از بین تمامی این دوستی ها، رابطه وی با یک روزنامه نگار در مرکز توجهات قرار گرفت. الینور بدون توجه به زیرذره ­ بین بودن، با لورنا هیکاک روابط عاطفی برقرار کرد. بر اساس ۳۵۰۰ نامه یافت شده که بین این دو نفر رد و بدل شده بود، مشخص شد که الینور با لورنا هیکاک که روزنامه نگاری معروف بوده، روابط عاطفی و جنسی را در خفا داشته، به طوریکه حتی بر زندگی شخصی هر دو تاثیری عمیق باقی گذاشت.

نمونه ای از نامه های الینور روزولت به لورنا هیکاک

" فلورنس هاردینگ" ، " همسر وارن هاردینگ"

فلورنس هاردینگ همسر رئیس جمهوری بود که خودش رسوایی بزرگی را در زندگی­ پشت سر گذاشته بود. فلورنس در سن ۱۹ سالگی با برقراری رابطه با هری دی­ ولف، در حالی که با یکدیگر هرگز به طور رسمی ازدواج نکردند، بچه­ دار شد. وی پس از جدا شدن از این فرد، با وارن هاردینگ آشنا شد که نتیجه­ اش تبدیل شدن به بانوی اول آمریکا بود. فلورنس، در طی مبارزات انتخاباتی شوهرش، با کمک گرفتن از یک پیشگو تلاش کرد تا به همسرش برای برنده شدن کمک کند. وارن هاردینگ بعد از رسیدن به ریاست جمهوری در اثر حمله قلبی در گذشت. بعضی از متخصصان بر این باورند که فلورنس از حمله قلبی همسرش استفاده کرده و او را با کمک سم کشته است.

بتی فورد" ، همسر" جرالد فورد"

" بتی جرالد" به خاطر اعتیادش به الکل، فردی شناخته شده بود. پیش از ازدواج با جرالد فورد، بتی با همسر اولش روابط بسیار پرتنشی را پشت سر گذاشته بود. نتیجه این امر، روی آوردن بیشتر وی به مشروبات الکی و همچنین تحت درمان­ های مختلفی بود.

" نانسی ریگان" ، " همسر رونالد ریگان"

نانسی ریگان زمانی بانوی اول آمریکا شد که جنگ سرد در سراسر جهان نفوذ کرده بود. این بانوی اول علاقه عجیبی به پوشیدن لباس­ های مجلل و گران­ قیمت داشت. همین مسئله باعث شد تا پس از مشخص شدن هزینه­ های تحمیلی توسط وی بر خزانه دولت، بسیاری از مردم به وی اعتراض کرده و بیان کنند که نانسی ریگان به هیچ وجه به فکر مردم قشر متوسط و فقیر این کشور نیست.

مورد دیگری که تاثیری عمیق حتی بر دوره ریاست جمهوری رونالد ریگان داشت، توطئه ترور وی بود که موجب گردید تا نانسی ریگان به یک طالع بین روی آورد. نانسی با کمک این طالع بین تمامی برنامه ­ های کاری و روزانه همسر خود را ترتیب میداد، به طوریکه حتی دیدار با سران کشورهای دیگر نیز گاهی اوقات به علت مخالفت نانسی ریگان لغو می­ شد. همین مسئله باعث افت محبوبیت رونالد ریگان گردید چون ابهت وی در هدایت کشور را زیر سوال می­ برد.

اشاره مجله معروف تایم به سلطه طالع بینی در کاخ سفید