به گزارش پارس نیوز، 

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، این نشریه دولتی چین نوشته است: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو نشست برنامه ریزی شده‌ با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی می‌تواند به روابط واشنگتن با سئول و همچنین اعتبار و وجهه ترامپ آسیب وارد کند.

روز پنجشنبه ترامپ در اقدامی غافلگیر کننده اعلام کرد که تصمیم به تعلیق برگزاری نشست تاریخی برنامه ریزی شده‌اش با کیم جونگ اون،‌ رهبر کره شمالی که قرار بود در تاریخ 12 ژوئن در سنگاپور برگزار شود، گرفته است.

بعد از این اقدام ترامپ چین از آمریکا و کره شمالی خواست تا صبور بوده و حسن نیت نشان دهند.

در این سرمقاله آمده است: اقدام ترامپ در لغو نشست با رهبر کره شمالی آن هم ساعاتی بعد از آنکه پیونگ یانگ اقدام به نابود کردن سایت آزمایش هسته‌ای خود در منطقه پونگیه ری کرد، می‌تواند سوءظن کره شمالی نسبت به صداقت واشنگتن را افزایش داده و آسیب جدی به پیشرفت‌های حاصل شده در چند ماه اخیر برای بهبود وضعیت شبه جزیره کره وارد کند.

در این نوشتار تاکید شده است: واشنگتن در چند هفته گذشته یکسری اهداف دیپلماتیک آسان را بعد از آنکه پیونگ یانگ اقدام به آزاد کردن سه زندانی آمریکایی و برچیدن سایت آزمایش هسته‌ای خود کرد، به دست آورده است. با این حال اکنون کار برای واشنگتن به منظور دستیابی به اهداف دیپلماتیک بیشتر به شدت چالش برانگیز شده است. تصمیم روز پنجشنبه دولت ترامپ این تلقی را در جهان به وجود می‌آورد که لغو این نشست اقدام مشابه دیگری از سوی ترامپ در خارج شدن از توافق هسته‌ای با ایران است.

لو چائو، یک تحلیلگر چینی به نشریه گلوبال تایمز گفته است: کره شمالی ممکن است آمریکا را متهم کند به اینکه درخصوص مذاکرات صداقتی ندارد و می‌تواند به آسانی قول‌هایش درخصوص خلع سلاح هسته‌ای را زیر پا بگذارد.

این نشریه درعین حال خاطر نشان کرد که تعهد پیونگ یانگ به خلع سلاح هسته‌ای به میزانی اساسی روابط دوجانبه میان چین و کره شمالی را بهبود بخشیده است و اقدام اخیر ترامپ می‌تواند کمک کند به اینکه جامعه جهانی بهتر مواضع کره شمالی را درک کند به ویژه آنکه این کشور تعهدش به خلع سلاح هسته‌ای را با برچیدن محل آزمایش‌های هسته‌ای خود نشان داده است.

همچنین این نشریه از واشنگتن و پیونگ یانگ خواست به منظور جلوگیری از تشدید تنش از دست زدن به هرگونه اقدام‌های تهدیدآمیز و بازگشت به روابط خصمانه‌ای که درنهایت می‌تواند منجر به بدترین سناریو برای شبه جزیره کره شود، خودداری کند.

در این مطلب تصریح شده است: چین به پیشبرد روابط دوستانه‌اش با پیونگ یانگ ادامه خواهد داد و ما امیدوار هستیم کره‌ جنوبی بتواند به مشارکت خود در حفظ صلح در شبه جزیره کره که به دشواری به دست آمده ادامه دهد. تصمیم واشنگتن در روز پنجشنبه یک وضعیت دشوار را هم برای خودش و هم برای همه طرف‌های درگیر در این مساله ایجاد کرد. در مقطع فعلی حفظ آرامش بسیار اهمیت دارد.