به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه با اشاره به تهدید کره شمالی به لغو مذاکره رهبر این کشور با رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد: اخیرا تنش در شبه‌جزیره کره به طور قابل توجهی کاهش یافته بود و لذا چنین وضعیتی ارزش آن را دارد که حفظ شود.

وزارت خارجه چین در بیانیه خود می افزاید: پکن از واشنگتن و کره‌شمالی می خواهد تا در رفتارهای خود نسبت به یکدیگر حسن‌نیت نشان‌ دهند.

این در حالیست که کره شمالی پیشتر در اعتراض به رزمایش نظامی مشترک میان واشنگتن و سئول از لغو دیدار امروز میان مقامات دو کشور خبر داده بود.

کره شمالی همچنین به آمریکا هشدار داده بود تا در صورت ادامه این روند، دیدار میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر این کشور را نیز لغو خواهد کرد.

وزارت دفاع کره جنوبی نیز ساعاتی پیش در بیانیه ای اعلام کرد: سئول به رزمایش مشترک خود با واشنگتن علیرغم تعلیق مذاکرات مقامات کره شمالی و جنوبی از سوی پیونگ یانگ ادامه می دهد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع کره جنوبی در این خصوص آمده است: رزمایش مذکور بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده ادامه خواهد یافت و در این خصوص تفاوتی میان آمریکا و کره جنوبی وجود ندارد.

وزارت دفاع کره جنوبی در این بیانیه مدعی شده است که هدف این کشور از برگزاری رزمایش جاری بهبود مهارت های خلبانان و نه تمارین تهاجمی بوده است.