به گزارش پارس نیوز، 

سفیر سابق آمریکا در کره شمالی اظهار کرد خروج ترامپ از توافق هسته‌ای ایران، روند مذاکره با پیونگ‌یانگ را به خطر انداخت.

 «بیل ریچاردسون» سفیر پیشین آمریکا در کره شمالی اظهار کرد تصمیم دولت ترامپ برای خروج از توافق هسته‌ای ایران "یک اشتباه بزرگ" در آستانه مذاکرات دیپلماتیک با پیونگ یانگ بود.

ریچاردسون در مصاحبه با راشاتودی گفت مذاکرات سران کشورهای آمریکا و کره شمالی به دلیل تداوم تمرینات نظامی سئول و واشنگتن در معرض خطر فروپاشی است. وی همچنین تاکید کرد تصمیم دولت آمریکا برای خروج از برجام به روند مذاکرات با کره شمالی آسیب وارد می کند. سفیر سابق واشنگتن در پیونگ یانگ گفت: «مردم کره شمالی این سوال را خواهند پرسید که چگونه می توان با کشوری به توافق رسید که توافقات پیشین را نقض می کند؟»

ریچاردسون همچنین اظهار کرد بزرگترین تهدید این است که معنای دقیق خلع سلاح هسته ای در میان طرف های مذاکره کننده روشن نشده باشد. وی گفت: «بزرگترین اختلاف میان آمریکا و کره جنوبی این است که واشنگتن خواستار خلع سلاح هسته ای کامل کره شمالی است؛ اما سئول خواهان انجام مرحله به مرحله خلع سلاح هسته ای است.»

وی در ادامه از اظهارات بولتون در مقایسه کره شمالی و لیبی انتقاد کرد و گفت چنین اظهاراتی اندک اعتماد به وجود آمده را نیز از بین خواهد برد؛ زیرا حکومت معمر قذافی اندکی پس از تحویل تسلیحات هسته ای خود به آمریکا به پایان رسید و خود او نیز کشته شد.