به گزارش پارس نیوز، 

هنوز یک ماه از لغو توافق برجام نمی‌گذرد که «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا ماهیت اصلی بهانه‌جویی‌های دولت خود را به نمایش گذاشت و ثابت کرد اگرچه به زبان می‌گویند که قصد براندازی ندارند اما در واقعیت هدف واقعی آنان مساله‌ای دیگری است و همانگونه رهبر انقلاب نیز بر آن تاکید کرده‌اند، مساله هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست.

«مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در اظهارات جدید خود در حالی ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرد که سابقه قتل و جنایت‌های این دولت کودک کش گوش فلک را کر کرده است و وی در سخنرانی‌های خود چنان شرط و شروطی را برای ایران تعیین می‌کند، گویی این ما بودیم که از انجام تعهدات خود سرباز زدیم و بدعهدی خود را نشان داده‌ایم.

اظهارات وزیر خارجه آمریکا نشان می‌دهد آمریکایی‌ها هنوز فکر می‌کنند با تحریم کردن ایران به نتیجه می‌رسند و در این شرایط پمپئو اعلام کرده است که تحریم های جدیدی نیز در راه هستند و در حالی به تحریم رئیس کل بانک مرکزی معترف است که مجددا متذکر می‌شود که اگر ایران مسیر خود را تغییر ندهد؛ تحریم ها بیشتر نیز می شود.مسیری که پیش از این در دولت‌های سابق آمریکا نیز طی شده و این اتفاق تازه‌ای نیست که برای ایران صورت بگیرد، هرچند شاید یه تفاوت کوچک با قبل داشته باشد و آن هم این است که عملا مردم ایران نسبت به تحریم‌ها آبدیده شده‌اند و عملا دیگر تحریم باشد یا نباشد، تفاوتی به حال مردم نمی‌کند.

اشتباه استراتژیک امریکا در تحلیل رفتار دولت و مردم ایران تنها به این مساله ختم نمی‌شود و پمپئو در حالی چون دایه عزیزتر از مادر خود را نگران جوانان ایرانی می‌داند که در عالم واقعیت همه می‌دانند این حرف‌ها تنها ابزاری برای ایجاد اختلاف میان ملت و حاکمیت است و بازگو کردن آنان فایده‌ای به حال آمریکا ندارد.

وی در حالی از خشم مردم علیه حکومت و خواست جوانان برای تغییرات اجتماعی سخن می‌گوید که ژن خوب آمریکاستیزی در وجود ایرانیان نهادینه شده است و این مساله‌ای نیست که تفاوتی میان ایرانیان وجود داشته باشد.

پمپئو در بخش دیگری از اظهارات خود بدون توجه به ۱۱ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره پایبندی ایران به برجام باز هم از عدم اطمینان به ایران در قبال توافق هسته‌ای سخن گفت و در شروطی غیرممکن اعلام کرد: « ایران باید دسترسی بدون قید وشرط به تمام مراکز مورد درخواست آژانس را فراهم کند، از جمله دیگر اینکه ایران باید به برنامه موشک های بالستیک خود را خاتمه دهد؛ همچنین، ایران باید شهروندان زندانی ما را آزاد کند. از ایران می خواهیم تا حمایت از شیعیان در عراق و حوثی ها دریمن را پایان دهد. ایران باید نیروهای خور را از سوریه نیز خارج کند. ایران باید به حمایت از طالبان و القاعده خاتمه دهد. از تهران می خواهیم تا از تهدید شرکای منطقه ای ما مانند تهدید به نابودی اسرائیل و شلیک موشک علیه عربستان اجتناب کند! این ها شرایط اولیه ما هستند.»

«مایک پمپئو در حالی از خشم مردم علیه حکومت و خواست جوانان برای تغییرات اجتماعی سخن می‌گوید که ژن خوب آمریکاستیزی در وجود ایرانیان نهادینه شده است و این مساله‌ای نیست که تفاوتی میان ایرانیان وجود داشته باشد.

در پایان باید گفت اظهارات وزیر خارجه آمریکا بار دیگر چهره واقعی آمریکا و هدف غایی آنان را از سنگ‌اندازی‌ها در مسیر ایران به نمایش گذاشت و ثابت شد که آنان هدفی به جز نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران ندارندو اگر چه خلاف این مساله را به زبان می‌آورند اما در واقعیت به دنبال سرنگونی کشور هستند، هدفی که در اینجا اگر با تهدید و اعمال زور ممکن نشود، به اختلاف افکنی‌ میان دولت و مردم می‌پردازند و  در خیال خام خود فکر می‌کنند که با این کارها می‌توانند به هدف خود برسند در حالی که در این راه همتایان غربی انان نیز آنان را همراهی نخواهند کرد.