به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه قزاقستان از برگزاری دور نهم مذاکرات آستانه در تاریخ 14 و 15 ماه می خبر داد.

دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه قزاقستان امروز چهارشنبه اعلام کرد، دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه در تاریخ 14-15 می (24 و 25 اردیبهشت) در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود.

بنا بر گزارش خبرگزاری «تاس»، در بیانیه وزارت خارجه قزاقستان آمده است: «این وزارتخانه اطلاع می‌دهد که کشورهای تضمین کننده آتش‌بس سوریه تأیید کرده‌اند که دور نهم از مذاکرات بین‌المللی سوریه در آستانه در تاریخ 14 و 15 می 2018 برگزار می شود.

وزارت خارجه قزاقستان افزود، علاوه بر ایران، روسیه و ترکیه، هیأت‌های نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های معارض سوری و همچنین نمایندگان سازمان ملل و آمریکا و اردن به عنوان کشورهای ناظر به این دور از مذاکرات دعوت شده‌اند.

این بیانیه همچنین تأکید دارد: «طبق اطلاعات بدست آمده از کشورهای تضمین‌کننده آتش بس سوریه، طی مذاکرات آستانه، طرفین ذیربط قصد دارند به بررسی اوضاع فعلی در سوریه از جمله مسئله مربوط به مناطق کاهش تنش پرداخته و درباره مسائل انسانی و اقدامات اعتمادسازی گفت‌وگو کرده و هماهنگی لازم برای اقدامات بیشتر در خصوص پیشبرد فرایند حل بحران در این کشور عربی را صورت دهند».

بر اساس این گزارش، نشست‌های دوجانبه و چندجانبه قرار است در روز 24 اردیبهشت ماه و جلسه عمومی نیز در تاریخ 25 اردیبهشت ماه انجام گیرد.

تا کنون 8 دور از مذاکرات آستانه با میانجیگری ایران، روسیه و ترکیه با حضور نمایندگان سوری برگزار شده است. دور پیشین این مذاکرات در پایان آذرماه گذشته برگزار شده بود.