به گزارش پارس نیوز، 

 

 

پس از اینکه مذاکرات میان مخالفان و نخست‌وزیر موقت ارمنستان به نتیجه‌ای نرسید، هزاران تن (چهارشنبه) در ایروان، پایتخت ارمنستان تظاهرات کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، قرار بود که «نیکول پاشینیان» رهبر مخالفان با «کارن کاراپتیان» نخست‌وزیر موقت ارمنستان مذاکره کند تا درباره انتقال سیاسی پس از استعفای «سرژ سرکیسیان» از قدرت با وی تبادل‌نظر کند.

 

 

کاراپتیان هم‌پیمان و از نزدیکان سرکیسیان است. مخالفان دولت تاکید دارند که سرکیسیان پس از 10 سال تصدی قدرت در ارمنستان به سرعت استعفا کرد تا به این وسیله زمینه برای انتخاب نخست‌وزیر جدید به وسیله پارلمان جدید فراهم شود.

کاراپتیان در بیانیه‌ای اعلام کرد که مذاکرات با پاشینیان پس از اینکه مخالفان درخواست‌های یک‌جانبه‌ای مطرح کردند، لغو شد. از این رو پاشینیان از هواداران خود خواست تا به منظور حمایت از وی به خیابان‌ها بیایند. او گفت: «ما نباید به مقامات اجازه بدهیم که پیروزی ما را بدزدند. هر روز شمار زیادی از ما اینجا خواهیم بود تا قدرت را به دست آوریم.»

 

 

حدود 5 هزار نفر با حضور در مرکز ایروان ضمن مسدود کردن خیابان شعار می‌دادند: به ما بپیوندید» نیروهای پلیس ساختمان‌های دولتی و مراکز مهم را به محاصره درآورده‌اند و یک خودرو زرهی هم در این محل حضور دارد.