به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رویترز، رسانه خبری دولتی چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد: "سان ژنگ کای" رئیس سابق حزب کمونیست در شهر "چونگ‌کینگ" به‌جرم فساد مالی و دریافت رشوه از سوی یک دادگاه به حبس ابد محکوم شده است.

"سان" تازه‌ترین مقام عالی‌رتبه چینی است که هدف مبارزه گسترده با فساد مالی از سوی شی جین پینگ رئیس جمهور این کشور قرار گرفته است. "سان" در ماه آوریل در یک دادگاه اعتراف کرده بود که 170 میلیون یوان معادل 27 میلیون دلار رشوه گرفته است.

خبرگزاری شین‌هوا اعلام کرده است که پس از صدور رأی قاضی، "سان" به دادگاه گفته است که جرم و گناه خود را قبول دارد و تصمیم دادگاه را پذیرفته و اعلام کرده است که خواستار تجدیدنظر در این حکم نخواهد شد.

"سان" 54ساله در جولای سال گذشته از این سمت برکنار شده بود. "چن ماینر" یکی از نزدیکان رئیس جمهور چین جانشین "سان" شده است.

مقام‌های قضایی در ماه فوریه "سان" را به دریافت مبالغ هنگفتی رشوه متهم کرده بودند. این اتهامات مربوط به 15 سال گذشته است که "سان" در شهر چونگ‌کینگ سمت‌های مختلفی را در حزب کمونیست چین به‌عهده داشته است.

رئیس جمهور چین از سال 2012 میلادی که به قدرت رسیده است، تلاش گسترده‌ای را برای مقابله با مفاسد مالی آغاز کرده است. این کمپین تاکنون موجب زندانی و مجازات شدن هزاران نفر از مقام‌های حزب کمونیست شده است.