اعضای عرب پارلمان رژیم صهیونیستی در جلسه امروز این پارلمان که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در آن سخنرانی می کرد، تصاویری از مسجد الاقصی در دست داشتند که بر روی آن نوشته بود: «قدس شرقی، پایتخت فلسطین می ماند».

نمایندگان عرب در سرزمین های اشغالی سعی کردند تا سخنرانی پنس را بر هم بزنند که توسط نیروهایی امنیتی مستقر در پارلمان، اخراج شدند. 

پنس در سخنان خود تاکید کرد که سفارت آمریکا سال آینده از تل آویو به قدس منتقل می شود.

وی افزود: آمریکا هرگز از امنیت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست نمی کشد و هر گونه توافق صلح باید امنیت آن را تضمین کند. 

پنس همچنین از رهبران فلسطین خواست که بر سر میز مذاکرات با طرف اسراییلی (صهیونیستی) بازگردند. 

پنس در بدو ورودش به فلسطین اشغالی و در دیدار با «بنیامین نتانیاهو» گفته بود: افتخار بزرگی است که در قدس پایتخت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) هستم. 

وی مدعی شد: شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل به ما در تحقق صلح کمک خواهد.

این در حالی است که مقامات فلسطینی اعلام کردند که در اعتراض به سیاست های کاخ سفید علیه فلسطینیان، با 'مایک پنس' معاون دونالد ترامپ که به فلسطین اشغالی سفر کرده، دیدار نمی کنند.

طبق این گزارش، کمیته های مقاومت فلسطین، سفر پنس به قدس اشغالی را ادامه دشمنی آمریکا علیه مقدسات و آرمان ملت فلسطین می دانند.

کمیته های مقاومت فلسطین با تاکید بر وحدت و مقامت فلسطینیان، پایداری را تنها راه شکست توطئه دشمن علیه آرمان خود دانستند.

از سوی دیگر رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که پلیس اسرائیل در زمان سفر پنس به منطقه، آماده مقابله با هر گونه ناآرامی در قدس است.

گروه‌ها و احزاب فلسطینی سه شنبه (فردا) را روز خشم اعلام کرده اند؛ همچنین نیروهای ملی و اسلامی فلسطین سفر مایک پنس به قدس را محکوم کردند.

همزمان با ورود پنس به فلسطین اشغالی، شهرداری «بیت لاهیا» در غزه تجمعی اعتراض آمیز در محکومیت تصمیم اخیر ترامپ برگزار کرد. رئیس شهرداری و شماری از اعضای آن نیز در این تجمع حضور داشتند. 

شرکت کنندگان در این تجمع خواستار ضرورت حمایت از شهر قدس در برابر یهودی سازی آن شدند و تاکید کردند که قدس یک مکان عربی و اسلامی باقی خواهد ماند.

پنس سفر منطقه ای خود را هفته جاری با دیدار از مصر و سپس اردن آغاز کرد و پس از آن وارد فلسطین اشغالی شد.

«عبد الله دوم» پادشاه اردن روز گذشته (یکشنبه) پس از دیدار با پنس گفت: قدس برای مسلمانان و مسیحیان مسئله مهمی به شمار می رود. قدس عامل اصلی حفظ صلح در منطقه است و تصمیم اخیر واشنگتن درباره قدس، باعث تقویت افراط گرایی در منطقه می شود و تنش در جهان اسلامی و مسیحی را دوچندان می کند.