به گزارش پارس نیوز، 

بیش از ۵۰ هزار نفر از کارکنان دانشگاه کالیفرنیای آمریکا قصد دارند در اعتراض به نابرابری دستمزدها دست به اعتصاب بزنند.

ده‌ها هزار نفر از کارکنان بخش خدمات، پرستاران و کارگران بخش فنی دانشگاه کالیفرنیای آمریکا برای برگزاری اعتصاب سه‌روزه‌ در اعتراض به نابرابری دستمزدها آماده می شوند. ان بی سی نیوز افزود این اعتصاب فعالیت‌ بیمارستان های وابسته به این دانشگاه را مختل خواهد کرد.

یکی از مسئولان سازماندهی این اعتصاب سه روزه، در گفتگو با ان بی سی نیوز، گفت نابرابری دستمزدها در دانشگاه کالیفرنیا رو به افزایش است و کسی از مسئولان تاکنون برای حل این مشکل اقدامی انجام نداده است.

اتحادیه کارگران دانشگاه کالیفرنیا که خود متشکل از سه اتحادیه کوچکتر است و نماینده حدود 53 هزار کارمند این دانشگاه است، نابرابری دستمزدها، حق بیمه خدمات درمانی بالاتر و استفاده از نیروهای خارج از سازمان برای مشاغل خدماتی با دستمزدهای پایین را از دلایل برگزاری اعتصاب سه روزه کارکنان دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرد. همچنین، یافته های پژوهش سالانه این اتحادیه نشان از آن دارد که کارکنان زن و اقلیت ها در این دانشگاه نسبت به کارکنان مرد سفیدپوست حقوق پایین تری دریافت می کنند.

مسئولان دانشگاه این اتهامات را رد می کنند و می گویند افزایش دستمزدها برای مالیات دهندگان آمریکایی توجیه پذیر نخواهد بود. گفتگوها درباره دستمزد کارکنان دانشگاه کالیفرنیا به مدت بیش از یک سال در جریان بوده است. ماه گذشته مسئولان این دانشگاه بدون آنکه رضایت اتحادیه کارگران را کسب کنند تصمیم گرفتند دستمزد کارگران را حدود 2 درصد افزایش دهند. اتحادیه کارگران می گوید این میزان افزایش حقوق ها کافی نیست و در نابرابری دستمزدها میان کارمندان رده های مدیریتی و کارگران مشاغل فنی و خدماتی تغییری ایجاد نخواهد کرد. سخنگوی دانشگاه کالیفرنیا در این باره گفت اعتصاب برنامه ریزی شده نه تنها مشکلی را حل نمی کند، بلکه باعث افزایش مشکلات شرکت کنندگان در این اعتصاب خواهد شد. وی افزود این اقدام تنها به ضرر اعضای خود اتحادیه تمام خواهد شد. زیرا آنها با شرکت در این اعتصاب، دستمزد این سه روز را از دست خواهند داد و بر بخش های خدمات رسانی به دانش آموزان و بیماران تأثیرات منفی خواهد گذاشت. این سخنگو همچنین گفت اعتصاب کارکنان دانشگاه کالیفرنیا در نهایت باعث بهبود وضعیت اقتصادی آنها نخواهد شد و موقعیت این دانشگاه را نیز تحت تأثیر قرار نخواهد داد.

مسئولان دانشگاه کالیفرنیا هفته گذشته تلاش کردند از طریق دادگاه، از شرکت حدود 700 تن از کارکنان خود در این اعتصاب جلوگیری کنند؛ اما دادگاه رسیدگی به شکایت این دانشگاه را نپذیرفت.