به گزارش پارس نیوز، 

وزیر کشور گفت: ماندن یا خارج شدن آمریکا از برجام، موضوعیت مستقلی ندارد و آمادگی داریم کشور را در هر شرایطی اداره کنیم.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور عصر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت در حاشیه نشست مدیران کل دفاتر امور بانوان و خانواده استانداری‌ها در جمع خبرنگاران درباره احتمال خروج آمریکا از برجام اظهار کرد:‌ ماندن یا خارج شدن آمریکا از برجام برای ما در وزارت کشور و کل دولت موضوعیت مستقلی ندارد.

وی با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی به تعهدات خود در پیمان برجام ادامه داد: جمهوری اسلامی وارد پیمانی در سطح بین المللی شد، به تعهداتش عمل کرد و افکار عمومی دنیا نیز این موضوع را می‌دانند.

رحمانی‌فضلی گفت: بحث بدعهدی‌ها و بی‌وفایی‌های آمریکا در برجام اتمام حجتی برای همه کشورها، نهادهای بین المللی و دولت‌هاست تا آمریکا را بهتر و بیشتر بشناسند.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ما ملتی مستقل هستیم و ظرفیت‌ها و توانمندی‌های زیادی داریم، بیان کرد: در طول 40 سال گذشته ملت ما نشان داده که برای هر شرایطی آماده است، چنانچه در دوران جنگ و تحریم‌ها کشور را به خوبی اداره کردیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم نظام بین الملل برای تعهدات و پیمان‌هایش ارزش قائل شود، اظهار کرد: آمریکایی‌ها نشان داده‌اند که هر روز با بهانه‌هایی پیمان‌هایشان را لغو می‌کنند و در مورد برجام می‌گویند دوباره صحبت کنیم و موضوعات جدیدی را در دستور کار قرار دهیم تا متن قبلی توافق اصلاح شود.

رحمانی‌فضلی افزود: ما به هیچ وجه به آمریکایی‌ها اعتماد نداریم و ملتمان تجربه و آمادگی لازم را دارد.

وزیر کشور ادامه داد: مقام معظم رهبری، دولت، سایر قوا، همه دستگاه‌ها و نهادها آمادگی‌های لازم را دارند تا در هر شرایطی کشور را اداره کنند.