به گزارش پارس نیوز، 

روزنامه ال پاییس روز شنبه در مقاله ای به قلم «سامی نئیر» نوشت: ترامپ تلاش می کند از طریق تقویت روابط اسراییل و عربستان سعودی، سلطه گری آمریکا در منطقه خاورمیانه را فراهم کند.

ال پاییس ادامه داد: راهبرد خطرناک و پر هرج و مرج ترامپ در خاورمیانه دو هدف اصلی‌ را دنبال می‌ کند که از یک سو، بازگرداندن نقش امپریالیستی آمریکا در مقابل محور روسیه و ایران و ازسوی دیگر و مهم تر پیوند دادن آشکار اسراییل با عربستان سعودی است که به متحدان کلیدی واشنگتن تبدیل گشته ا‌ند.

به عقیده ال پاییس، محور واشنگتن- ریاض و تل آویو شرایط برای بازسازی همه خاورمیانه تحت فرمان آمریکا را ایجاد می‌ کند.

روزنامه با بیان اینکه ترامپ درحالی‌ سخن از خروج از برجام می‌ کند که به خوبی‌ می‌ داند که ایران به برجام احترام می‌ گذارد و هیچ مدرکی‌ دال بر نقض آن وجود ندارد ، نوشت که اکنون دلقکی همچون نتانیاهو ، همان روایات وجود سلاح کشتارجمعی را که بوش با آن در سال ۲۰۰۳ به عراق حمله کرد آغاز کرده است.

نشریه تصریح کرد: این یک شگرد برای تحریف افکارعمومی‌ جهان‌ و تبدیل کردن عربستان سعودی به ژاندارم منطقه می‌ باشد. نقشی‌ که «ملک سلمان» با رضایت بسیار حاضر به انجام آن است.

رسانه خاطرنشان کرد: ازسوی دیگر ، شکست توافق هسته ای نشان می‌ دهد که اروپا به جز ارائه مبلغ مالی‌ در صورت نیاز، نمی‌ تواند نقشی‌ در منطقه داشته باشد.

در مقاله آمده است: اسراییل که به دلیل شکست در مقابل حزب الله در سال ۲۰۰۶ ، خواهان انتقام است به دنبال قطع کمک ایران به این جنبش است تا جنگی دیگر را براه اندازد و به همین دلیل مواضع حزب الله و تأسیسات نظامی سوریه را بمباران کرده است.

به نوشته ال پاییس، در این چشم انداز از جهان ، سیاست تنها شکلی‌ از مبارزه اقتصادی و تجاری است که در آن دیپلماسی باید در خدمت زور باشد و نمی‌ تواند جایگزین آن شود.

رسانه با اشاره به اینکه زور آسیب می‌ رساند اما نمی‌ تواند کاری علیه مقاومت ملت ها کند خاطرنشان ساخت که در مقابل ایران، بازی جنگ دائمی ترامپ می‌ تواند به مسیر پر مشقتی تبدیل گردد.