به گزارش پارس نیوز، 

«علی حسن اف » روز شنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت : کمپین راه اندازی شده علیه جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا جای تعجب ندارد و تصادفی نیست .جمهوری آذربایجان و با وجود اینکه با فشارهای زیادی روبرو شده و این فشارها در حال حاضر هم ادامه دارد ، ولی در هیچ تحرکی علیه کشورهای دوست روسیه ، ایران و ترکیه مشارکت ندارد .
وی در این یاد داشت که بازتاب گسترده ای در رسانه های دولتی جمهوری آذربایجان داشت ، در مورد گزارش اخیر مجمع پارلمانی شورای اروپا نوشت : محافل ضد جمهوری آذربایجان که در کشورهای غربی ، نهادها و رسانه های تحت کنترل آنها فعال هستند، در آستانه برگزاری برنامه های مهم به میزبانی باکو برای خدشه دار کردن جایگاه کشورمان تلاش می کنند .
اشاره حسن اف به حرکت اخیر مجمع پارلمانی شورای اروپا است که روز پنجشنبه بر اساس گزارش یک گروه تحقیقاتی مستقل در مورد فساد در داخل این نهاد و دخالت نمایندگان جمهوری آذربایجان درآن ، فعالیت « صمد سید اف » رئیس هیات جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا را معلق کرد.
دستیار رئیس جمهوری آذربایجان با تاکید بر توطئه بودن این گزارش ، افزود: جمهوری آذربایجان از اولین ما ههای سال 2018 میلادی میزبان برخی برنامه های بین المللی شده ، انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان برگزار و در پی آن دولت باکو گام های مهمی برای تشکیل دولت جدید برداشته که از سوی جامعه مثبت ارزیابی شده است ، همچنین کشورمان در آستانه افتتاح خط لوله گازی ترانس آنادولی (تاناپ ) و بخش مهم دالان گازی جنوب برای انتقال گاز طبیعی جمهوری آذربایجان به اروپا است .
در این شرایط محافل مشخص غربی، سیاست مستقل جمهوری آذربایجان ، بهره برداری از ذخایر طبیعی و قدرتمند شدن جمهوری آذربایجان را تحمل نمی کنند.
وی افزود: این محافل دیگر قادر به راه اندازی نا آرامی در داخل جمهوری آذربایجان از طریق نیروهای وابسته به خود و ستون پنجم نیستند تا بتوانند خواست های خود را به جمهوری آذربایجان تحمیل کنند .
وی یکی از دلایل کمپین های صد جمهوری آذربایجان را تلاش برخی محافل غربی برای تصاحب بخشی از ذخایر طبیعی جمهوری آذربایجان از طریق فشارهای مختلف عنوان کرد .
حسن اف با اشاره به اینکه دولت جمهوری آذربایجان سیاست مستقل را در پیش گرفته است افزود : همه این تحرکات ضد آذربایجان نتیجه ای نخواهد داشت و خواسته های محافل ضد آذربایجان برآورد نخواهد شد .
سید اف ، نماینده معلق شده جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا روز پنجشنبه در« نشست بررسی گزارش گروه تحقیقاتی مستقل درباره فساد در داخل شورای اروپا» ضمن اعتراض به گنجاندن نام جمهوری آذربایجان در این گزارش ، ادعاها درباره دخالت خود در فساد را بی اساس خواند .
دراین گزارش آمده است که برخی اعضای فعلی و سابق مجمع پارلمانی شورای اروپا در فعالیت‌هایی با ماهیت مفسدانه دست داشته‌اند و این فعالیت‌ها به نفع جمهوری آذربایجان بوده است.
در این گزارش تصریح شده است : چند عضو سابق یا فعلی مظنون هستند به اینکه رشوه‌هایی متشکل از خاوریار، فرش و اقامت در هتل‌های لوکس در شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان دریافت کرده و به نوعی آنها را خریده‌اند.
بر همین اساس قرار بوده که آنها در ازای این رشوه‌ها علیه گزارشی در ژانویه 2013 در ارتباط با وضعیت زندانیان سیاسی در این جمهوری اتحاد جماهیر شوروی سابق رای دهند.
خاورم ** 337*1579