به گزارش پارس نیوز، 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن تأکید بر حق سوریه در حاکمیت بر جولان اشغالی، از سکوت برخی کشورها در برابر اشغالگر رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

 نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد از رویکرد دوگانه برخی از اعضای شورای امنیت در ارتباط با مسائل حقوق بشری انتقاد کرد.

به نوشته پایگاه «العالم»، «بشار الجعفری»، پنج‌شنبه شب در نشست شورای امنیت گفت: «داشتن استانداردهای دوگانه، ویژگی ملازم برخی از اعضای شورای امنیت است؛ کسانی که به دروغ از دفاع از حقوق بشر و قانون بین‌المللی دم می‌زنند و در ارتباط با اشغالگری رژیم صهیونیستی در جولان سوریه و فلسطین خود را به فراموشی می‌زنند».

او گفت که کشورهای غربی به ویژه آمریکا با حمایت خود از رژیم اسرائیل، مانع از پاسخگویی این رژیم در برابر نقض مداوم قطعنامه‌های شورای امنیت می‌شوند که خواستار پایان دادن به اشغال اراضی عربی است.

بشار الجعفری همچنین بر موضع ثابت سوریه در دفاع از حق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل خود به پایتختی قدس در کنار تضمین تضمین حق بازگشت به سرزمین خود تأکید کرد.

وی گفت که دمشق بی‌اعتنایی عامدانه هماهنگ‌کننده ویژه روند صلح در غرب آسیا، به شرایط جولان اشغالی سوریه و اقدامات رژیم اسرائیل و نقض قوانین بین‌المللی از سوی این رژیم را محکوم می‌کند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از سکوت برخی کشورهای عضو شورای امنیت در برابر حمایت رژیم تل‌آویو از گروه‌های تروریستی و حمله به سوریه  انتقاد کرد.

جعفری با بیان این که حق سوریه در حاکمیت بر جوالان اشغالی این کشور قابل مذاکره و یا امتیاز دهی نیست، گفت: «خاک اشغال شده و حقوق نقض شده ما باید کاملا به صاحبان قانونی آن‌ها برگردانده شود و شهرک‌نشین‌های صهیونیست باید دیر یا زود جولان را ترک کنند».