به گزارش پارس نیوز، 

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخت.

«دنی دانون»، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل متحد روز پنجشنبه به تکرار ادعاهای اثبات‌نشده علیه ایران پرداخت. 

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد مدعی شد ایران دست‌کم ۸۰ هزار «پیکارجوی شیعه» را به خدمت گرفته و در حال آموزش آنها در پایگاهی در نزدیکی دمشق است. 

«دانون» که همانند سایر مقام‌های رژیم صهیونیستی عادت دارد برای باورپذیر کردن ادعاهایش به ابزارهای تصویری متوسل شود با نشان دادن نقشه‌ای گفت: «چیزی که اینجا می‌بینید مرکز جذب نیروی ایران در سوریه است. حدود ۸۰ هزار نیروی شیعه تحت کنترل ایران هستند. در این پایگاه که ۵ مایل با دمشق فاصله دارد به آنها آموزش داده می‌شود در سوریه و سایر مناطق منطقه اقدامات تروریستی انجام دهند.»

سفیر رژیم صهیونیستی قبل از این نشست هم در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر شد. وی در پاسخ به سوال خبرنگار فاکس‌نیوز درباره اینکه آیا برجام به امنیت منطقه کمک می‌کند گفت: «لازم است این توافق را اصلاح کنیم. صحبت‌های رئیس‌جمهور ترامپ درباره آن را شنیده‌ایم. معایب زیادی در این توافق وجود دارند. حرف ما این است که بازرسان نمی‌توانند وارد سایت‌ها شوند، بحث بندهای غروب آفتاب و موشک‌های بالستیک مطرح هستند. این توافق باید اصلاح شود. نمی‌توان آن را دست‌نخوره نگاه داشت.»

منظور از «بندهای غروب آفتاب در برجام» کاهش محدودیت‌های مربوط به سانتریفیوژها و غنی‌سازی ایران با گذشت بین ۱۰ تا ۱۵ سال بعد از اجرایی شدن توافق است. رژیم صهیونیستی و منتقدان توافق هسته‌ای در آمریکا به دنبال دائمی کردن این محدودیت‌ها هستند. 

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در خاورمیانه است و با حمایت‌های آمریکا از هر گونه نظارت بر برنامه تسلیحاتی خود جلوگیری کرده است. 

«دونالد ترامپ» روز ۲۲ دی‌ماه در جدیدترین اقدام خود ضد برجام تهدید کرد ممکن است آخرین باری باشد که رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به موجب مفاد این توافق را تمدید می‌کند. 

او به نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی ضرب‌الاجل داد تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در روز ۱۲ ماه می (۲۲ اردیبهشت‌ماه) برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام کنند و گرنه آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد.

«دنی دنون» در این کنفرانس خبری همچنین با نمایش تصاویری مدعی شد که پهپادی که ماه فوریه (بهمن‌ماه) در جولان ساقط شده، ایرانی و مسلح بوده است.

رژیم صهیونیستی روز ۲۱ بهمن‌ماه سال گذشته (مصادف با ۱۰ فوریه) مدعی شد یک پهپاد ایرانی که قصد ورود به اراضی اشغالی داشت را ساقط کرده است. 

در همان روز، پدافند هوایی ارتش سوریه اعلام کرد یک فروند جنگنده اف‌۱۶ رژیم صهیونیستی را در نزدیکی «الجلیل» در جولان ساقط کرده است. این اتفاق بعد از آن روی داد که رژیم اسرائیل به مواضع ارتش سوریه حمله کرده بود. 

ارتش سوریه که بارها به اسرائیل در خصوص عواقب ادامه حملات به محور مقاومت در خاک این کشور هشدار داده بود، ضمن قبول مسئولیت کامل ساقط کردن این جنگنده متجاوز، گفته که پهپاد مورد اشاره صهیونیست‌ها، یک پهباد شناسایی متعلق به این ارتش عربی و در حال جمع‌آوری اطلاعات از گروه‌های تروریستی بوده است.

بعد از جنگ نخست اسرائیل با لبنان در سال ۱۹۸۲ این اولین بار است که رژیم اسرائیل جنگنده‌اش را بر اثر آتش دشمن از دست می‌دهد.