به گزارش پارس نیوز، 

یک دیپلمات روسی گفت رژیم صهیونیستی از آنها خواسته تا از تصمیم خود برای ارسال سامانه‌های پدافند موشکی S-300 به سوریه صرف نظر کنند.

 برخی منابع از درخواست رسمی رژیم صهیونیستی از روسیه مبنی بر عدم ارسال سامانه‌های پدافند موشکی S-300 به سوریه خبر می‌دهند.

یک دیپلمات روسی که خواست نامش فاش نشود گفت که رژیم صهیونیستی از مسکو درخواست کرده تا این سامانه‌ها را در اختیار دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه قرار ندهد.

به نوشته نشریه «اسرائیل هیوم» سخنگوی کابینه رژیم صهیونیستی هنوز در این باره اظهار نظری نکرده است.

روزنامه کامرسانت روز گذشته به نقل از منابعی در ارتش روسیه گزارش داده بود مسکو به زودی سامانه‌های موشکی S-300 را به صورت رایگان به سوریه تحویل خواهد داد. (جزئیات بیشتر)

پیشتر نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود بعد از حمله موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه، دیگر مانعی برای فروش سامانه‌های S300 به سوریه وجود ندارد.

بامداد شنبه (25 فرودین) سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه به بهانه ادعایی نابود کردن تأسیسات و توانمندی‌های شیمیایی دولت سوریه، 103 فروند موشک به چند منطقه از این کشور شلیک کردند. به گفته وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی سوریه موفق شد 71 فروند از این موشک‌ها را رهگیری و ساقط کند. همچنین گفته می‌شود که در این حمله هیچ شهروند یا نظامی سوری آسیب ندیده است جز سه نفر که در نتیجه انحراف یکی از موشک‌های شلیک شده بود.

همچنین روس‌ها هشدار داده‌اند که اگر رژیم صهیونیستی به این سامانه‌ها حمله کند، پاسخ فاجعه‌باری دریافت خواهند کرد.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز امروز هشدار داد اگر سامانه‌های پدافند موشکی S-300علیه تل‌آویو به کار رود، آن را نابود می‌کنند.