به گزارش پارس نیوز، 

 

از آنجایی که ارتش آلمان از فقدان بالای تجهیزات رنج می‌برد برلین در نظر دارد بودجه بالایی را برای ارتقاء تسلیحات در اختیار ارتش خود قرار دهد.

به گزارش رسانه‌های آلمانی، ارتش این کشور تسلیحاتی جدید از جمله موشک انداز، بالگرد و هواپیما‌های باری به ارزش چند صد میلیون یورو خریداری خواهد کرد.

به نوشته نشریه "بیلد" و روزنامه "هندلزبلات آلمان" ارتش آلمان همچنین تصمیم دارد قراردادی برای دریافت هواپیما‌های بدون سرنشین اسرائیلی هم منعقد کند.

به نوشته این دو رسانه آلمانی، وزارت دفاع آلمان فهرستی برای 18 سفارش ارائه داده که ارزش هر یک از آن‌ها بالغ بر 25 میلیون یورو است.

بر این اساس فهرست اعلام شده موقتی بوده و قرار است بر حسب وضع قانون بودجه 2018 کامل شود. در فهرست اعلام شده همچنین از تمدید قراراد لیزینگ پهپاد‌های اسرائیلی نوع " هرون تی پی" هم سخن به میان آمده است.

همچنین طی 9 سال آینده قرارداد‌هایی به ارزش مجموعا یک میلیارد یورو منعقد خواهد شد. ارتش آلمان تا به حال از این پهپاد‌های تجسسی در چارچوب عملیات افغانستان و مالی استفاده کرده است.

اخیرا انتقاد‌های زیادی به تجهیزات و شایستگی عملیات ارتش آلمان وارد شده است. وزارت دفاع آلمان در آخرین گزارش خود از نواقص و کاستی‌های قابل توجه در سیستم‌های تسلیحاتی ارتش سخن گفته بود.

از این رو قرار است بخشی از هزینه‌های حدود 450 میلیون یورویی برای مدرنیزه کرن تانک‌های پوما و انجام سرویس و بازبینی‌های لازم برای برخی بالگرد‌ها انجام گیرد.

به گزارش رسانه‌های آلمانی بودجه کمک‌های عمرانی هم قراراست به اندازه هزینه‌های تسلیحاتی افزایش یابد.

وزیر توسعه آلمان هم اخیرا از دولت درخواست کرده است که بودجه وزارتخانه اش را در سال جاری حدود یک میلیارد یورو افزایش دهد.