به گزارش پارس نیوز، 

با توجه به در پیش بودن اعلام نظر آمریکا در خصوص برجام و برنامه «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان و «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه، برای دیدار با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و گفتگو در خصوص برجام، مجله آلمانی اشپیگل با طرحی به استقبال این گفتگوها رفته است.

بزرگترین تحلیلگران سیاسی و اساتید روابط بین‌الملل در آمریکا دونالد ترامپ را فردی کاملا غیرقابل پیش‌بینی معرفی می‌کنند که به هیچ وجه نمی‌تواند تصویری نزدیک به واقعیت از آنچه در ذهن دارد ترسیم کند. اما دستکم شاید مطالعه الگوهای تجربی و رفتاری او در موارد مشابه بتواند به ما در یافتن درکی منطقی از جهان‌بینی او یاری رساند.

هرچند دونالد ترامپ درعموم موضوعات این رویه پیش‌بینی‌ناپذیری را پی گرفته و تنها مختص به توافق هسته‌ای با ایران نبوده است اما در خصوص این موضوع مشخص، بدیهی است که رئیس جمهوری آمریکا در موارد پیشین هم همواره تهدید کرده بود «دیگر تعلیق تمدیدهای ایران را امضا نمی‌کند» و ایالات متحده را از توافقی که به زعم او «فاجعه‌بارترین توافق تاریخ آمریکا» بوده خارج خواهد کرد، اتفاقی که هرچند او تا مرز انجامش پیش رفته اما دستکم تا به امروز آن‌ را عملی نکرده است.

اروپایی ها می گویند: اگر ترامپ در پایان راضی به ادامه حضور نشود، احتمالا استثناهای ویژه‌ای برای آلمان و فرانسه قائل خواهد شد تا قدرت‌های اروپایی بتوانند به مراودات اقتصادی خود با تهران ادامه دهند.