به گزارش پارس نیوز، 

وزیر خارجه بحرین با اشاره به خواسته‌های ۱۳‌ گانه چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و بحرین) برای ازسرگیری روابط با قطر، از بند چهاردهم فهرست خواسته‌های این کشورها خبر داد.

 «خالد بن أحمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین گفت که محاکمه شبکه الجزیره قطر چهاردهمین خواسته چهار کشور عربی برای ازسرگیری روابط با دوحه است.

آل خلیفه در صفحه توییتر خود نوشت: «چهاردهمین خواسته ما محاکمه الجزیره پست و پلید به دلیل انتشار اکاذیب و شایعاتی است که باعث ایجاد هرج و مرج در کشورهای ما شده است.»

چهار کشور عربی اعم از مصر، عربستان، بحرین و امارات از حدود ۱۱ ماه پیش روابط خود با قطر را به دلیل آنچه حمایت از تروریسم خواندند، قطع کرده‌اند.

این کشورها یک فهرست 13گانه برای ازسرگیری روابط با قطر ارائه کرده‌اند که مهم‌ترین آن شامل قطع هرگونه روابط دیپلماتیک با ایران و حزب‌الله، تعطیلی کامل شبکه الجزیره و برچیدن پایگاه نظامی ترکیه از خاک این کشور است.

این کشورها همچنین از قطر خواستند تمام اشخاص تحت تعقیب دولت‌های مذکور – به اتهام دست داشتن در فعالیت‌های تروریستی – را به آنها تحویل داده و به حمایت مالی از نهادهایی که از سوی آمریکا تروریستی و افراطی شناخته شده‌اند، پایان دهد.