به گزارش پارس نیوز، 

یکی از نمایندگان پارلمان عراق از سنگ‌اندازی نظامیان آمریکایی در روند عملیات پاکسازی مناطق غربی عراق از لوث وجود تروریست‌ها خبر داد.

«حسن سالم» امروز (چهارشنبه) با بیان اینکه عملیات پاکسازی مناطق بالادست فرات و بیابان الأنبار که از دیروز (سه‌شنبه) آغاز شده،گفت این عملیات برای تعقیب گروهک‌های تروریستی باقی‌مانده داعش در این مناطق ناکافی است.

این نماینده عراق که عضو کمیته دفاعی و امنیتی پارلمان عراق نیز هست، اظهار داشت که نظامیان آمریکایی حاضر در عراق، مانع از ورود نیروهای ارتش و الحشد العشبی عراق به مناطقی می‌شوند که عناصر باقی‌مانده داعش در صحرای الانبار حضور دارند.

«حیدرالعبادی»، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق دیروز سه‌شنبه دستور آغاز عملیات پاکسازی مناطق «الجزیره» و بالادست رودخانه فرات از عناصر باقی مانده داعش را صادر کرد.

به گزارش وبگاه «الإباء»، عضو کمیته دفاعی و امنیتی پارلمان عراق در ارتباط با این عملیات گفت که عملیات مذکور محدود به تعقیب اندک گروهک‌های باقی‌مانده تروریستی در صحرای الانبار بوده و نیروهای امنیتی این کشور طی این عملیات به پایگاه‌های آموزش عناصر تکفیری داعش در منطقه دست یافته‌اند.

نیروهای عراقی 26 آبان ماه سال گذشته موفق شدند شهر «راوه»، آخرین پایگاه گروه تروریستی- تکفیری داعش را در غرب عراق آزاد کرده و به حضور کامل این گروه در شهرها و مناطق مسکونی پایان دهند.

عناصر باقی‌مانده داعش در برخی از مناطق شمال غربی عراق که نزدیک به مرز سوریه بوده و مناطقی در غرب صحرای الانبار همچنان حضور دارند و دولت عراق قصد پاکسازی کامل این مناطق را دارد.