به گزارش پارس نیوز، 

در گزارش هفته نامه نوول ابسرواتور آمده است: در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از حمله بامداد روز شنبه به عنوان 'عملیات انجام شده' نام می برد، اما ابهامات زیادی در دستاوردهای این حمله وجود دارد.

این جمله بسیار کوتاه ترامپ که گفته است 'ماموریت انجام شد' دقیقا ما را به یاد یک واقعه تاریخی می اندازد؛ زمانی که جرج بوش پسر در اول مه 2003 پس از حمله به عراق بر روی عرشه ناو هواپیما بر لینکن حضور یافت و گفت 'ماموریت انجام شد!'

این گزارش می افزاید: در واقع باید گفت که حملات هوایی مشترک آمریکا و متحدانش راهبرد قدرت های غربی را روشن می کند و نه رویکرد دیپلماتیک آنها را. 

غربی ها معتقدند که حملات آنها بسیار دقیق و هوشمندانه بوده است و مراکز تولید تسلیحیات شیمیایی اسد را هدف قرار داده است در صورتی که 'فیصل ایتانی' محقق اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک در واشنگتن معتقد است که این حمله فقط حاوی یک پیام روشن برای اسد بود و آن اینکه تو حق نداری از سلاح شیمیایی علیه مردم کشورت استفاده کنی اما در عوض هر کار دیگری که می خواهی انجام بده. 

در ادامه گزارش هفته نامه فرانسوی آمده است: یک نشانه بسیار روشن بی نتیجه بودن این حملات این بود که روسیه فردای روز حمله در اینکه شدت حملات را محکوم کند یا ابعاد آن، مردد بود. 

روسها در نهایت اعلام کردند که بیشتر ساختمان های مورد حمله مدت هاست متروکه بوده است . 

به گزارش ایرنا، آمریکا بامداد شنبه به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، اطراف دمشق و حمص را در سوریه هدف حمله نظامی قرار داد. 

منابع نزدیک به تروریست ها مدعی شده بودند هواپیماهای نظامی سوریه، شامگاه شنبه گذشته دوما را هدف بمباران شیمیایی قرار دارند که در جریان آن 75 تن کشته و ده ها تن مصدوم شدند. 

این اتهامات مایه حمله نظامی به سوریه شد که تاکنون با محکومیت جهانی رو به رو شده است.