به گزارش پارس نیوز، 

عملیات نظامی آمریکا، انگلیس و فرانسه هیچ تأثیری بر بن‌بست سیاسی موجود نداشته است. در حالی که نیکی هیلی در نشست شب گذشته شورای امنیت تاکید کرد که استراتژی آمریکا در سوریه فرقی نکرده، اما همه از خود می‌پرسند 'کدام استراتژی؟'
فیصل ایتانی کارشناس امور سیاسی و تحلیلگر مقیم آمریکا در این باره گفت: 'در حمله نظامی اخیر علیه سوریه، فقط به مراکز نگهداری و تولید سلاح شیمیایی ضربه زده شد، اما حتی به ابزار و وسائل کاربرد این سلاح‌ها هیچ آسیبی نرسید'.
در همین ارتباط، سناتور 'جان مک کین' رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا روز گذشته از تجاوز نظامی غرب به خاک سوریه ‏استقبال ولی اذعان کرد چنین حملاتی بدون وجود ارائه راهبرد مشخص از سوی ترامپ برای سوریه و منطقه بی نتیجه خواهد بود.‏
در این وضعیت نیروهای دولتی سوریه برای یکپارچه کردن کشور و نابودی همه کانون‌های مخالفت و مقاومت تلاش می‌کنند. بعد از تصرف غوطه شرقی از سوی ارتش سوریه اینک این نیروها متوجه استان جنوبی درعا خواهند شد. غوطه شرقی که نزدیک به پنج سال مقاومت کرد، سرانجام در غروب همان روزی که حمله نظامی غربی‌ها صورت گرفت، بطور کلی پاکسازی شد.
طی سال های اخیر درعا یکی از کانون‌های مقاومت برابر بشار اسد بوده است. بیش از هفتاد درصد این استان در دست نیروهای شورشی و یا باقیمانده‌های داعش است.
در واقع باید گفت که آزادسازی غوطه شرقی به معنای پایان تهدیدها علیه پایتخت است. این پیروزی نقطه عطف و تحول بزرگ راهبردی و نمادین در جنگ سوریه است چرا که غوطه شرقی از اولین پایگاه های شورش علیه دولت بشار اسد در سوریه محسوب می شود. علاوه بر این منطقه غوطه شرقی در دروازه دمشق، پایتخت و مرکز قدرت سوریه قرار دارد و از این رو از اهمیت راهبردی بسیار زیادی برخوردار است.
اینک بعد از تسلط ارتش سوریه به غوطه شرقی، منطقی است که دولت، نیروهای خود را در جنوب مستقر سازد تا تکلیف درعا را هم روشن کند.
اما مسئله مهمی که وجود دارد آن است که درعا در نزدیکی مرزهای اردن و اسرائیل قرار دارد و در نتیجه عملیات نظامی در این منطقه حساسیت خاصی خواهد یافت.
البته باید گفت که به غیر از درعا، استان ادلب واقع در شمال غربی کشور سوریه نیز در نزدیکی مرز ترکیه نیز تقریباً بطور کلی از دست دولت سوریه خارج است.