به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از خبرگزاری فرانسه، نمایندگان راست‌گرای فرانسوی امروز جمعه خواستار « بررسی بدون رای گیری » موضوع حمله احتمالی به سوریه در مجلس ملی شدند و از دولت این کشور تقاضا کردند در این خصوص « با خونسردی » اقدام کند.

کریستیان ژاکوب به رادیو اروپا یک گفت:« این یک موضوع بسیار جدی است که در آن خطر واقعی درگیری جهانی وجود دارد. من معتقدم اگر قرار است تصمیمی اتخاذ شود این اقدام با خونسردی باشد و فکر می کنم این موضوع به بررسی در مجمع ملی نیاز دارد .»

وی افزود: « قطعا دولت به اطلاعاتی دسترسی دارد که ما به عنوان نماینده پارلمان به آنها دسترسی نداریم در نتیجه فکر می کنم پیش از تصمیم گیری می توان در این مورد نمایندگان را در مطلع کرد .»

ژاکوب تصریح کرد :« تحریم برای استفاده از سلاح شیمیایی شاید بهتر است. اکنون باید دید دیگر امکان ها برای اعمال فشار و اقدام چیست. فکر می کنم باید بسیار خونسرد بود .»

کریستوف کاتانر، مشاور امور پارلمانی دولت فرانسه اعلام کرد:« اگر شرایط برای انجام حملات فراهم شد، این حملات انجام خواهد شد و مجلس ملی و سنا در زمان مناسب در جریان قرار خواهند گرفت. آنچه اهمیت دارد محرمانه بودن موضوع است زیرا این موضوع به منافع فرانسه و نیز حفظ جان غیرنظامیان بستگی دارد .»