به گزارش پارس نیوز، 

 بر اساس بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان، ژنرال 'نیکولاس پاتریک کارتر' فرمانده ارتش انگلیس که در سفر دو روزه رسمی به پاکستان سفر کرده است، به همراه ژنرال 'قمر جاوید باجوا' فرمانده ارتش پاکستان از برخی مناطق مرزی ایالت بلوچستان نیز دیدن کرد.
فرمانده ارتش انگلیس در این سفر از اقدامات پاکستان در حصارکشی در امتداد «خط دیورند» حمایت کرد.
بر اساس بیانیه ارتش پاکستان، فرمانده ارتش انگلیس در دیدار با همتای پاکستانی خود، نقش اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم را ستود و اقدامات اخیر ارتش پاکستان برای بهبود «کنترل مرزی» از جمله حصارکشی در امتداد مرز مورد مناقشه با افغانستان را مفید عنوان کرد.
خط مرزی دیورند در سال 1893 و پیش از تشکیل پاکستان از سوی انگلیس ترسیم شد و این خط تاکنون هیچگاه از سوی افغانستان به عنوان مرز رسمی و مشترک با پاکستان به رسمیت شناخته نشده است.
حصار کشی این مرز، مخالفت شدید افغانستان را در پی داشته و از دلایل تنش‌ بین دو کشور محسوب می‌شود.
فرمانده ارتش انگلیس همچنین بیست و یکم مهرماه سال 96 در سفر به پاکستان در دیدار با «قمر جاوید باجوا» همتای پاکستانی‌اش نقش اسلام‌آباد در مبارزه با تروریسم را مثبت خواند.
فرمانده ارتش انگلیس و پاکستان در آن ملاقات، موضوع های دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار داده و در مورد منافع متقابل، از جمله تقویت همکاری دوجانبه امنیت و همکاری های دوجانبه گفت و گو کردند.
ژنرال پاتریک کارتر فرمانده ارتش پاکستان نیز درآن دیدار از اقدامات ارتش پاکستان در راستای مبارزه با تروریسم و ​​ادامه تلاش برای صلح و ثبات در منطقه تقدیر کرد.
ژنرال 'نیکولاس پاتریک کارتر' فرمانده ارتش انگلیس نیز دهه سوم مهرماه سال 95 در سفر به پاکستان با حضور در مقر فرماندهی ارتش پاکستان در شهر راولپندی، با ژنرال 'راحیل شریف' فرمانده پیشین ارتش پاکستان ملاقات کرد.
پاکستان و انگلیس در حوزه های دفاعی و نظامی همکاری های نسبتا نزدیک دارند.
دو کشور اگرچه روابط اقتصادی چندان گسترده ای ندارند، اما روابط سیاسی میان دو کشور، با توجه به تاریخ حضور انگلیس در جنوب آسیا، همچنان روابطی راهبردی و مهم محسوب می شود.