به گزارش پارس نیوز، 

​با احتساب شهدای امروز، شمار شهدای فلسطین از جمعه گذشته تاکنون به 25 نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از 1500 نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی معا، نظامیان صهیونیست حسین محمد ماضی (16 ساله) از اهالی منطقه شیخ رضوان در شمال شهر غزه را به ضرب گلوله مستقیم به شهادت رساندند و یک فلسطینی دیگر در مرکز غزه به شهادت رسیده، اما هویت وی هنوز اعلام نشده است.

امروز «مجدی رمضان شبات»، «اسامه خمیس قدیح» 38 ساله و «احمد نزار محارب» 29 ساله در نوار غزه شهید شدند. فلسطینیان ساکن غزه امروز در هشتمین روز راهپیمایی بازگشت بزرگ که از جمعه گذشته به مناسبت «روز زمین» آغاز شد، بر حق بازگشت به سرزمین های خود تاکید کردند.

فلسطینی های ساکن غزه در راهپیمایی امروز با آتش زدن مقادیر زیادی لاستیک خودرو و استفاده از آینه در دید تک‌ تیراندازان صهیونیست اختلال ایجاد کردند.

موج دوم راهپیمایی حق بازگشت بزرگ امروز جمعه با مشارکت هزاران شهروند ساکن نوار غزه آغاز شد.

همزمان با آغاز راهپیمایی‌های حق بازگشت بزرگ، رژیم صهیونیستی منطقه مرزی نوار غزه را منطقه بسته نظامی اعلام کرد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه 30 مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

مقام های رژیم صهیونیستی 30 مارس سال 1976 ( 10 فروردین ۱۳۵۵) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

فلسطینی‌ها همه ساله در روز 30 مارس به مناسبت گرامیداشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می کنند.