به گزارش پارس نیوز، 

شورای اتحادیه عرب در نشست امروز خود در قاهره ضمن تأیید درخواست فلسطین از دادگاه جنایی بین‌المللی برای اجرای تحقیقات فوری درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان فلسطینی در روز جمعه گذشته، بر حق ملت فلسطین برای استفاده از تمامی اشکال مبارزه علیه رژیم اشغالگر تأکید کرد.

شورای اتحادیه عرب همچنین از شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و دبیرکل این سازمان ملل خواست تا اقدامات لازم برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره جنایت رژیم صهیونیستی در روز جمعه گذشته را اتخاذ کرده و زمینه لازم برای اجرای تحقیقات میدانی درباره این جنایت و مجازات و محاکمه مسئولان صهیونیست عامل این جنایت را فراهم کنند.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، شورای اتحادیه عرب همچنین ناکامی شورای امنیت در صدور بیانیه‌ای در خصوص محکومیت جنایت‌ رژیم صهیونیستی و تأکید بر حق ملت فلسطین و درخواست برای اجرای تحقیقات درباره تجاوزات علیه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی را محکوم کرد.

صدها هزار فلسطینی روز جمعه بنا به دعوت گروه‌های فلسطینی در کرانه باختری، نوار غزه و اراضی اشغالی سال 1948 به مناسبت سالروز «روز زمین» تظاهرات برگزار کردند و نظامیان صهیونیست نیز با تیراندازی به سمت تظاهرات‌کنندگان در نوار غزه دستکم 17 نفر از آنها را شهید و صدها نفر دیگر را زخمی کردند.