به گزارش پارس نیوز، 

روز چهارشنبه مقامات امنیتی ترکیه اعلام کردند دستکم 29 نفر در این کشور به ظن ارتباط با جنبش فتح‌الله گولن، رقیب سیاسی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دستگیر شدند.

این دستگیری‌ها پس از آن انجام شد که دفتر دادستانی عمومی ترکیه در ازمیر حکم بازداشت 35 مظنون در 11 استان این کشور را به عنوان بخشی از تحقیقات درباره جنبش گولن صادر کرد.

در این عملیات، پلیس ترکیه 21 مظنون ارتباط با این جنبش و تامین مالی برای آن را دستگیر کرد. بر اساس گفته این منابع، افراد دستگیر شده از یک برنامه تلفن همراه استفاده می‌کرده اند که طرح‌ریزان کودتای نافرجام ترکیه نیز از کاربران آن بوده اند.

نیروهای امنیتی ترکیه همچنان در حال جستجو برای 14 مظنون دیگر هستند. همچنین در یک ماموریت دیگر، نیروهای مبارزه با تروریسم ترکیه دستکم 8 نفر را در استان بورسا به جرم استفاده از این برنامه تلفن همراه دستگیر کردند. گفته می‌شود 2 تبعه ترکمن در میان بازداشت شدگان قرار دارند.

مقامات ترکیه گولن را به طرح‌ریزی برای کودتای نافرجام اخیر در این کشور متهم کرده اند. در جریان کودتای نافرجام در 15 ژوئیه سال 2016، 250 نفر کشته و بیش از 2200 نفر زخمی شدند.