به گزارش پارس نیوز، 

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک با همتایان روس و ترکیه ای خود گفت: امروز دیگر قدرتی به نام داعش وجود ندارد اگرچه باقی مانده هایی از آنها در گوشه و کنار وجود دارد.

وی افزود: در مسیر مبارزه با تروریسم حدود 15 ماه پیش در آستانه اجلاسی برگزار و روندی مورد توجه قرار گرفت که منجر به آتش بس در 4 منطقه شد. در این روند ایران، ترکیه و روسیه نقش مهمی ایفا کردند و نشست سران سه کشور در سوچی برگزار شد؛ از آن زمان تاکنون تحولات زیادی در روسیه اتفاق افتاده است. خوشحالم امید مردم سوریه برای برقراری صلح از گذشته بیشتر است

روحانی با بیان اینکه امروز در جلسات سه جانبه بحث های بسیار مفید درباره سوریه و آینده سوریه داشتیم گفت: سه کشور توافق کردن که برای کمک رسانی به مردم سوریه بیش از گذشته همکاری کنند. امیدوارم بتوانیم به مردم مظلوم سوریه و آنهایی که مجروح هستند، کمک کنیم.

رئیس جمهور کشورمان ادامه داد: سوریه راه حل نظامی ندارد و از طریق سیاسی باید حل و فصل شود. جنگ در سوریه باید متوقف و مردم به خانه خود بازگردند. وضعیت سوریه امروز اسفناک است.

رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه تمامیت ارضی و وحدت سوریه باید مورد توجه همگان باشد که خواست مردم هم هست، افزود: هیچ کشوری حق ندارد برای آینده سوریه تصمیم بگیرد؛ این مردم سوریه هستند که با رای دادن به قانون اسای برای خود تصمیم می گیرند.