به گزارش پارس نیوز، 

شبکه راشاتودی در خبری فوری گزارش داد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در نشست مشترک خبری با همتای ایرانی و روس‌اش در آنکارا گفت: با شرکای روس و ایرانی برای بازسازی زیرساخت های مناطق آزاد شده سوریه همکاری خواهیم کرد.

وی همچنین بر حفظ یکپارچگی سوریه و جلوگیری از خونریزی ها تأکید کرد.

اردوغان گفت: کنترل مناطق تحت تسلط تروریست ها در منبج سوریه را در دست خواهیم گرفت. مبارزه با همه گروه های تروریستی در سوریه بدون استثناء، بازگشت امنیت و ثبات به این کشور را تضمین می کند. حدود صد و شصت هزار نفر به جرابلس و الباب بازگشتند. 

وی خاطر نشان کرد: ترکیه با عملیات سپر فرات در شمال سوریه، بیش از سه هزار تروریست را از پای درآورد. برای کاستن از قربانی شدن غیرنظامیان در عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه تلاش خواهیم کرد.

وی همچنین تصریح کرد: کشورهای ضامن آتش بس در سوریه تلاش می کنند درباره آینده این کشور به توافق برسند. توافق ها و گام ها بین این کشورها به نفع سوریه و ملت این کشور خواهد بود.

اردوغان افزود: پس از پاکسازی مناطق شمال سوریه از تروریست ها، تلاش می کنیم زمینه را برای بازگشت اهالی این مناطق فراهم کنیم. زیرساخت ها در این مناطق را بازسازی می کنیم. همه گروه های تروریستی را که کشورهای همسایه و سوریه را تهدید می کنند، نابود خواهیم کرد. ترکیه به تعهدات خود درباره مناطق کاهش تنش در سوریه پایبند است.