«هربرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنج‌شنبه  در موزه یادمان هلوکاست در واشنگتن بار دیگر در ادعایی واهی و بی اساس، ایران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن خاورمیانه و تثبیت حضورش در سوریه متهم کرد و همه کشورهای جهان را برای مقابله با جمهوری اسلامی ایران در این باره فراخواند.

وی به تکرار اداعاهای اثبات نشده خود علیه ایران پرداخت و گفت: «تمام ملت‌های متمدن باید ایران و روسیه را مسئول بدانند چرا که این دو کشور در توانمند کردن دولت سوریه در تحمیل رنج و درد به مردم این کشورنقش چشمگیری ایفا کرده‌اند.»

مک‌مستر افزود: «در سرتاسر خاورمیانه، ایران در حال اشاعه تسلیحات، دمیدن در آتش فرقه‌گرایی و حمایت از تروریسم و شبه‌نظامیانی مانند حزب‌الله است. این رژیم با افتخار شعار "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل" سر می‌دهد و با انکار هلوکاست وجدان هر فردی را می‌آزارد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا در گزافه گویی های خود مدعی شد: «در سوریه، اقدامات ایران به صورت مستقیم در تلاش‌ها برای کاهش تنش، شکست دادن داعش و محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه تداخل ایجاد کرده است.»

وی با بیان این ادعا که ایران از گروه‌های شبه نظامی حمایت مالی کرده و آن‌ها را با هواپیماهای غیرنظامی به سوریه منتقل می‌کند، گفت: «هدف ایران ایجاد یک جای پای نظامی ثابت در سوریه است که تهدیدی برای اسرائیل بوده، منافع ایالات متحده را تضعیف کرده و شبه‌نظامیانی را تقویت می‌کند که ایران از آن‌ها برای تضعیف کشورهای عربی و ترویج خشونت استفاده می‌کند.»

مک‌مستر ادامه داد: «نمی‌توانیم تنها نظاره گر رخ دادن چنین اتفاقاتی باشیم. تمام کشورهای مسئول باید برای مقابله فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران در سوریه و سرتاسر منطقه وارد عمل شوند. به عنوان نمونه، ما علیه نایب و متحد ایران، حزب‌الله، اقدامات قانونی انجام داده‌ایم و از دیگر ملت‌ها هم می‌خواهیم کار مشابهی انجام دهند.»

وی با لحنی تهدید آمیز وخصمانه اعلام کرد: «اگر ایران و روسیه حمایت  از رژیم اسد را ادامه دهند و به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بی اعتنا باشند، همه کشورها باید به چنین رفتاری پاسخ دهند. زمان آن است که به مسکو و تهران تبعات سیاسی و اقتصادی جدی این کار را دریافت کنند.»