گروه تحلیلی خبری "پارس" _ محمدجواد هاشم پور: در پی ورود عده‌ای از طرفداران فرقه شیرازی‌ها به سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن بار دیگر نام این دسته بر سر زبان ها افتاد. خاندان سید صادق شیرازی که به شیعه انگلیسی معروف شده است، برای چندمین بار مخالفت علنی خود را با جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشت.سوالی که شاید برای بسیاری از مخاطبان شکل گرفته باشد، این است که چرا به خاندان شیرازی‌ها لقب شیعه انگلیسی داده شده است.

علت اولی که باید برای این نامگذاری بیان کرد، رویکرد این خاندان در مواجهه با جمهوری اسلامی است. پس از پیروزی جمهوری اسلامی و با عنایت و خلوصی که در رهبران انقلاب وجود داشت، جمهوری اسلامی رویکرد خود را در برابر دوست و دشمن مشخص نمود. انقلاب اسلامی ایران که بر آمده از حقایق جامعه شیعی بود، رویکرد خود را نه در سنی ستیزی بلکه در مبارزه با استکبار جهانی تعریف می نمود. این رویکرد باعث شد تا قدرت‌های جهانی به مقابله با جمهوری اسلامی بپردازند.

یکی از روش‌هایی که کشورهای مستکبر برای مقابله با انقلاب اسلامی برگزیدند، مسئله ی مشابه سازی بود. وقتی انقلابی توسط یک رهبر شیعه در منطقه غرب آسیا به وقوع پیوست، دیگر جوامع شیعی و مذهبی در منطقه این امید را در خود زنده یافتند که به مبارزه با دست نشاندگان دنیای استعمار بپردازند. از همین رو کشورهایی مانند انگلستان تلاش نمودند تا الگوهای متفاوتی را از رهبران شیعی به جهان معرفی نمایند. رهبرانی که رویکرد شیعه را نه در مبارزه با استکبار تعریف می‌کردند بلکه اهداف جامعه شیعه در رویارویی با دیگر مسلمانان جهان ترسیم می‌نمودند. پس از اقدام خاندان شیرازی در این جهت، تحلیل هایی از سوی ناظران شکل گرفت که فعالیت‌های مخرب بیت سید صادق شیرازی را در راستای طراحی‌های انگلیسی توصیف می‌نمودند.

این فعالیت‌های مخرب شامل نام گذاری هفته وحدت به هفته برائت می‌شد. پس از انقلاب هفته‌ای مرتبط با ولادت رسول اکرم به عنوان هفته وحدت شناخته شد تا بدین وسیله نیروی مسلمانان برای دفاع از حقوق مشترکشان در برابر مستکبران فراهم آید اما خاندان شیرازی‌ها تلاش نمودند این هفته را با عنوان هفته ی برائت معرفی کنند. تلاشی که تنها سود آن به جیب کسانی می‌رود که آسایش خود را در جنگ میان مسلمانان می‌یابند.

از دیگر اقدامات مخرب این خاندان تلاش وافر برای نهادینه کردن مراسم قمه زنی در میان شیعیان است. سنت قمه زنی که هیچگاه سند دقیقی از سوی اهل بیت نداشته است

از دیگر اقدامات مخرب این خاندان تلاش وافر برای نهادینه کردن مراسم قمه زنی در میان شیعیان است. سنت قمه زنی که هیچگاه سند دقیقی از سوی اهل بیت نداشته است، در برهه‌ای از زمان به عنوان یکی از گونه های عزاداری در میان برخی از شیعیان رواج یافت. اما پس از آنکه کافران و شیعه ستیزان تلاش نمودند تا به واسطه ی انتشار این مراسم، جلوه‌ای خشونت آمیز از شیعه به جهان مخابره کنند، مراجع و زعمای شیعه بر حرمت قمه زنی فتوا صادر کردند. این اقدام تلاش‌های صورت گرفته برای مخدوش کردن چهره ی تشیع را ناکام گذاشت. اما در عین ناباوری خاندان شیرازی‌ها حمایت از قمه زنی را دستمایه خود جهت مبارزه با دیگر مراجع و رهبران دینی شیعه قرار دادند. سوال اینجاست که آیا شیعه هیچ حکم و حق بر زمین مانده دیگری نداشت که خاندان سید صادق شیرازی نگران بر زمین ماندنش شده باشد؟

حرکت خاندان شیرازی‌ها در جهت خواست همیشگی دولت خبیث انگلستان مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان، تحلیل گران را بر آن داشت تا نام شیعه انگلیسی را برای این خاندان برگزینند. از سوی دیگر حمایت‌های بی شائبه  دولت انگلستان از یاسرالحبیب یکی از وابستگان این خاندان به این تحلیل ها قوت بخشید. یاسرالحبیب، فردی تندرو با تابعیت کشور کویت بود که به دلیل فعالیت‌های مخربش به مجازات حبس بلند مدت در کویت محکوم شده بود اما بواسطه تلاش‌های دولت انگلستان، وی از زندان آزاد و به انگلیس پناهنده شد و پس از آن اجازه فعالیت در این کشور را بدست آورد.

حرکت خاندان شیرازی‌ها در جهت خواست همیشگی دولت خبیث انگلستان مبنی بر ایجاد تفرقه میان مسلمانان، تحلیل گران را بر آن داشت تا نام شیعه انگلیسی را برای این خاندان برگزینند

به وقوع پیوستن تجاوز فرقه شیرازی‌ها به سفارت ایران در خاک انگلستان خود می‌تواند شاهد دیگری بر همبستگی روباه پیر و خاندان تفرقه‌جوی شیرازی‌ها باشد. از قرار دادن تمام این شواهد و حمایت‌های علنی دولت خبیث انگلیس از خاندان شیرازی‌ها در کنار هم این حقیقت رخ می نماید که همکاری‌های ویژه‌ای میان این دو برقرار است. این امر تا آنجا واضح می نماید که ظاهرا خود منتسبین به خاندان شیرازی‌ها نیز چندان از این لقب ناخرسند نیستند.

در همین راستا  حسین شیرازی، فرزند سیدصادق شیرازی اخیرا در پی اظهارات ناصواب و توهینانه خود به موضوع ولایت فقیه بازداشت شد، با گوش سپردن به اظهارات این فرد بهتر می‌توان انحراف فکری این خاندان را از موازین اسلام و انقلاب اسلامی بشناسید.