گروه های تروریستی در غوطه شرقی امروز شنبه 12 اسفندماه بار دیگر با نقض توافق مناطق کاهش تنش، منطقه الاسد و بیمارستان البیرونی حرستا واقع در ریف دمشق را با 13گلوله خمپاره هدف قرار دادند که در اثر آن خسارت هایی به این بیمارستان و همچنین اموال شهروندان سوری و زیرساخت های عمومی وارد شد.

هنوز گزارشی از شمار تلفات این اقدام تروریستی منتشر نشده است.

گروه تروریستی جبهه تحریر الشام (جبهه‌النصره) روز گذشته نیز با حملات خمپاره ای به منطقه حرستا در استان ریف دمشق سه کودک سوری را زخمی کرد.

تروریست های مستقر در غوطه شرقی پنجشنبه گذشته نیز با حملات خمپاره ای به محله قدیمی باب السلام در دمشق، سه غیرنظامی سوری را زخمی کردند.

گروه های تروریستی از یک ماه قبل تاکنون بیشتر مناطق مسکونی دمشق را با شلیک موشک و گلوله های خمپاره هدف قرار می دهند که تانون در اثر این اقدام تروریستی تعداد زیادی از شهروندان سوری کشته و یا زخمی شده اند.

این حملات همچنین به وارد شدن خسارت هایی به اموال شهروندان سوری و زیرساخت های عمومی پایتخت سوریه منجر شده است.

برخی از شهرک ها و مناطق غوطه شرقی در استان ریف دمشق محل حضور تروریست های تکفیری است که از آن جا اقدام به شلیک گلوله های خمپاره و موشک به مناطق مسکونی شهر دمشق و حومه آن می کنند.

گفتنی است قطعنامه سازمان ملل برای برقراری آتش بس 30 روزه در سوریه از شنبه گذشته در سراسر این کشور به اجرا درآمده است؛ در این قطعنامه تصریح شده که پایان دادن به درگیری ها شامل عملیات نظامی علیه داعش، القاعده و جبهه تحریرالشام( جبهه النصره) و سایر گروه های تروریستی نمی شود.