وزارت خارجه سوریه حمله موشکی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را محکوم کرد.

منبعی در وزارت خارجه سوریه عصر امروز (چهارشنبه) در واکنش به این حمله، طی نامه‌‌های جداگانه به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امینت مراتب اعتراض خود را به این اقدام رژیم صهیونیستی رساند.

در این نامه آمده است: «تجاوز‌های اسرائیل به خاک سوریه در راستای ادامه شیوه خصمانه خطرناکی است که "اسرائیل" در حمایت از گروه‌های تروریستی مسلح و بالا بردن روحیه آن‌ها در برابر دستاوردهای ارتش سوریه و متحدان آن، در پیش گرفته است».

دمشق اعلام کرد که در پیش گرفتن سیاست "تروریسم دولتی" از سوی مقامات رژیم صهیونیستی و هماهنگی مستمر این رژیم با گروه‌های تروریستی جای هیچ شبه‌ای باقی نمی‌گذارد که رژیم صهیونیستی، رژیمی است که قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته و تهدیدی برای صلح و امنیت جهانی است که خطر آن کمتر از خطر گروه‌های تروریستی داعش و «جبهه النصره» نیست.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها بار دیگر درباره پیامدهای خطرناک تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خاک سوریه هشدار داد و از شورای امنیت خواست "تجاوزها آشکار" این رژیم را محکوم کرده و در برابر آن اقدامات قاطعانه و فوری اتخاذ کند.

جنگنده‌‌های رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه با استفاده از آسمان لبنان چند موشک به مرکز تحقیقات علمی در شهرک «جمرایا» واقع در شمال دمشق شلیک کردند (جزئیات بیشتر).

ستاد کل فرماندهی ارتش سوریه در واکنش به حملات موشکی رژیم صهیونیستی به ریف دمشق اعلام کرد که این تجاوزات را تلاشهای مذبوحانه این رژیم برای بالا بردن روحیه تروریستها می‌داند (جزئیات بیشتر).

ارتش سوریه اعلام کرد که این موشکها مواضع نظامی ارتش را در ریف دمشق هدف قرار داده بود ولی پدافند هوایی ارتش این حملات را دفع و این موشک‌ها را منهدم کرد.