دولت عراق امروز (سه‌شنبه) لیست جدیدی از چهره‌های تحت پیگرد بین المللی و داخلی این کشور از جمله ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش و 13 نفر از سرکرده های این گروه را منتشر کرد.

دولت عراق پیش از این روز شنبه نیز لیستی شامل 60 نفر تحت پیگرد دولت این کشور وابسته به گروه تروریستی داعش و اشخاص وابسته به حزب بعث عراق از جمله 'رغد صدام' دختر صدام دیکتاتور سابق عراق را منتشر کرده بود. 

یک مسئول عراقی که به نامش اشاره نشده در این باره گفت: اسامی افرادی که در این لیست هستند، بسیار خطرناکتر از لیست اول بوده که این افراد نه تنها از سوی دولت عراق بلکه در سطح بین المللی نیز تحت تعقیب هستند.

وی افزود: اقدامات قانونی در خصوص این افراد در سطح بین المللی و تدابیر فوری برای دستگیری آنها صورت گرفته و پرونده های قضایی در خصوص آنها در کیمته کیفری بین المللی سازمان ملل متحد و اینترپل باز شده است.

لیست پیگرد جدید دولت عراق شامل 9 عراقی و 5 تبعه عربستانی، قطری، اردنی و یمنی است.

ازجمله افراد تحت پیگرد در این لیست 'ابراهیم عواد ابراهیم علی البدری السامرائی' موسوم به 'ابوبکر البغدادی' متولد 1971 است.

البغدادی از زمان سقوط داعش در عراق و از دست دادن تمام مناطق تحت اشغال خود در این کشور، متواری شده است.

پس از سرکرده اصلی داعش در این لیست معاون وی و شخص دوم داعش 'عبدالرحمن مصطفی القادولی' موسوم به 'ابو علاء العفری' قرار دارد.